دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تحریم منع یا محدودیتی است که با اتکا به وضع مجازات از سوی نهادها و ساختارهایی به مبادله میان کشور و طرف‌های تجاری بین‌المللی آن اعمال می‌شود.

بازار خودرو همچنان در مسیر ریزشی حرکت می‌کند؛ اگرچه بنا به گفته نمایشگاه‌داران، میزان کاهش قیمت‌ها هنوز به حدی نبوده که قیمت‌ها به قبل از افزایش برگردد.

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با یک نزول سنگین مواجه شد و بیش از 2.8میلیارد دلار از ارزش کل بازار سهام ایران کاسته شد.

پیشرفت 4میلیون واحدمسکونی که دولت رئیسی وعده ساختش را داده بود به کجا رسیده است؟

همزمان با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا در بازار ایران افزایش یافت.

بازار خودرو در اولین روز هفته شاهد افزایش 4 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو بود.

بیست و هفتمین نشست کمیساران آب هیرمند با حضور نمایندگان دو کشور ایران و افغانستان در تاریخ 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در شهر زابل برگزار شد و بدون دستیابی به نتایج مورد نظر به کار خود پایان داد.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بعد از پنج سال ممنوعیت واردات خودرو برداشت شد. در آینده نزدیک و در روزهای آینده، خودروهای وارداتی انبارهای گمرکی را پُر می‌کنند.

جریان دادوستدهای روز آغازین هفته نیز به کام سهامداران پیش نرفت تا چهارمین کندل نزولی متوالی بازار، ثبت شود. روزهای ناامیدکننده بورس تهران ادامه دارد و به نظر می‌رسد شرایط رکودی بورس در دومین روز هفته نیز تکرار شود.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود 100 هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

قیمت دلار روز شنبه و در شروع معاملات، با روند افزایشی معامله شد. معامله‌گران خروج سرمایه از بورس و رشد تقاضا در ماه‌های پایانی سال را دلیل شکل‌گیری روند صعودی قیمت‌ها در بازارهای مالی می‌دانند.

5 سال از آخرین روزهایی که یک ایرانی با خیال راحت می‌توانست از میان لوازم خانگی داخلی و خارجی دست به انتخاب بزند و بخش اندکی از درآمد ماهانه‌اش را به خرید وسایل مورد نیاز اختصاص دهد، می‌گذرد چرا که از سال 97 لوازم خانگی وارداتی با تابلوی ورود ممنوع رو به رو شدند.

پس از تزریق پول 47.1 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی در بازار شبانه، نرخ بهره بین بانکی با کاهش 0.08 واحد درصدی مواجه شد.

با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از روز چهارشنبه (25 بهمن ماه) کار پایش و بررسی اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان آغاز شده است؛ بر این اساس طبق اعلام مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه خودروها -، امروز (شنبه) جلسه‌ی آن با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد و طی روزهای آینده، نتایج تخصیص مشتریان مشخص شد.

در پی اطلاعیه هفته گذشته، سازمان توسعه تجارت مبنی بر الزام ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی و تاکید بر اجرای آن از 23 بهمن ماه، معاون وزیر صمت، این الزام به ثبت اطلاعات خودرو در فروش تایرهای سواری از تاریخ مذکور را رسماً به مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به جهت اجرا، ابلاغ کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 15 واحد صنایع تبدیلی در طی سالجاری در استان به بهره‌برداری رسید که این واحدها توان جذب 85 هزار تن محصول خام کشاورزی را دارند.