دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تغییر تعریف‌ها و مبناهای آماری مشکل بحرانی بازار کار در ایران را برطرف نمی‌کند. این نکته‌ای است که عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بدان اشاره دارد.

روزنامه خبر ترکیه تیتر نخست امروز خود را در حالی به رکورد زدن بورس استانبول اختصاص داد که براساس اخبار منتشر شده لیر ترکیه که واحد پولی این کشور محسوب می‌شود روز به روز ارزش خود را در برابر دلار از دست می‌دهد.

بازار خودروهای خارجی طی 24 ساعت گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران در مسیر افزایشی حرکت کرد.

60 لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد (یکم اسفند) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ می‌شود.

سه رییس شعبه بیمه ملت در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان و بوشهر به عنوان دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان‌های کشور انتخاب شدند.

یارانه بهمن امروز و فردا برای افرادی که فکر می‌کردند با بداقبالی از فهرست مشمولان یارانه نقدی حذف شده‌اند واریز خواهد شد. نگرانی سرپرستان خانوار دهک سوم تا نهم بی‌مورد بوده است.

قیمت طلا امروز در بازار جهانی اوج گرفت.

از حدود دو هفته پیش، تقاضا برای «فرش شستن» در این بازار بخاطر نزدیکی به شب عید افزایش چشمگیر پیدا کرده و عمده خانوارهای این خدمت، افرادی هستند که «فرش دستبافت» دارند و نمی‌خواهند این دارایی با ارزش‌شان با «یک شستشوی معمولی»، خراب شود و به قول معروف، «رنگ قاطی کند»!

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اطلاع خانواده‌ها از دهک‌بندی خود در قالب دریافت یارانه‌ها توضیح داد.

رییس‌کل بانک مرکزی، از تصمیم جدید دولت برای کنترل قیمت ارز سخن گفت.

بانک مرکزی اخیرا دستورالعمل انتشار گواهی خاص با نرخ سود علی‌الحساب بانکی 30 درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) را با هدف تامین مالی سرمایه در گردش طرح‌های اقتصادی با بازدهی مناسب به شبکه بانکی ابلاغ کرده و در این راستا مبلغ 200 هزار میلیارد تومان سهمیه به کلیه بانک‌های کشور جهت انتشار گواهی سپرده خاص ارایه شده است.

با وجود تکذیب افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو از سوی سخنگوی اقتصادی دولت و همچنین وزارت صمت، شواهد و قرائن نشان می‌دهد سیاستگذار در پشت صحنه مشغول آماده‌سازی مقدمات اصلاح قیمت از مسیرهای فرعی است.

اطلس از نظر ظاهری و به‌خصوص نمای عقب و جلو تفاوت‌های زیادی با کوییک دارد، اما مثل همه مدل‌های خانواده X200 سایپا قرار است با همان موتور M15 و حجم 1.5 لیتر راهی بازار شود.

بازار طلا و سکه طی 24 ساعت گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد؛ به طوری که طلا 0.4 درصد و سکه 1.2 درصد رشد داشت.

بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته شاهد جهش 2 تا 5 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بود.