دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

طبق مصوبه جدید دولت افراد جزو سه دهک پایین درامدی بر اساس اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان از پرداخت مالیات و عوارض نقل و انتقال املاک معاف شدند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، فروش خانه در ترکیه طی ماه ژانویه با سرعت سالانه 17.8 درصد کاهش یافته است.

عسکری درباره نحوه کسر این اعتبار از یارانه ماه بعد گفت: مشخص می‌شود که هر نفر چقدر خرید انجام داده است و در نهایت پس از مشخص شدن مبلغ خرید و آن اعتبار از حساب افراد کسر می‌شود.

چهل سال قبل، ایران خودرو نسبت به گرانفروشی پیکان و پیکان وانت هشدار داد.

نیسان قشقایی 2024 در آخرین به روزرسانی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی وارد این سامانه شد.

رامین گوران گفت: دولت، اطلاعات صادقانه به ما درخصوص بحث حضور چینی‌ها در حوزه مسکن کشورمان نمی‌دهند. دولت در این زمینه شفاف نیست، نمی‌دانیم چه نوع مذاکراتی انجام شده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار مجموع صادرات زعفران به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

حاج‌اسماعیلی می‌گوید: من فکر می‌کنم الان سبد معیشت خانوار یا همان خط فقر برای کل کشور بالای 20 میلیون تومان و برای کلانشهرها حداقل 25 میلیون تومان است.

با گذشت یک هفته از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برخی افراد تصور می‌کنند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تنها در دهه فجر اجرا می‌شود؛ این درحالیست که طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه بوده که اجرای آن، از 18 بهمن‌ماه شروع شده و تا 18 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

بر اساس فرمول قبلی متقاضیان باید طی 20 سال، 240 قسط به مبلغ هشت میلیون و 488 هزار تومان پرداخت می‌کردند، اما با تصمیم دولت قرار شد اقساط وام 550 میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن با روش پلکانی محاسبه شود.

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: بازار همچنان شرایط رکود را سپری می‌کند و نمی‌توان از وقوع اتفاق جدیدی خبر داد.

افراد مشمول 220 هزار تومان امکان خرید 11 قلم کالای مصوب از جمله برنج، حبوبات، لبنیات، مرغ و تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند وشکر را دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم. به عبارتی روزهای ابتدایی اسفند، زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت اعلام شده است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

درست است که از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

علی رغم اینکه مطابق قانون، کارگران باید به تعداد روزهایی که کارکرده اند مستحق دریافت عیدی و سنوات باشند، ولی کارگرانی هستند که عید را بدون دریافت عیدی و سنوات و گاهی با معوقات حقوق سپری می کنند.