یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

یانگ وانگ یک نام تجاری لوکس است که توسط BYD، بزرگترین سازنده خودروهای برقی در جهان، در سال 2023 راه اندازی شد. این شرکت در حال حاضر یک مدل را که یک شاسی بلند آفرودی به نام U8 است، با قیمت اولیه بیش از 140 هزار دلار به فروش می‌رساند. اکنون یانگ وانگ روی سه مدل الکتریکی دیگر، یعنی یک خودروی اسپرت U9، سدان U7 و یک کراس اوور فست‌بک بی‌نام کار می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که دولت هر زمانی که بخواهد، توانایی کنترل قیمت دلار را دارد و کافی‌ست برای مدیریت بازار ارز وارد میدان شود.

بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته شاهد ریزش 3 تا 18 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بود.

بساط خرید و فروش مجوز واردات خودرو از سوی جانبازان در شرایطی رونق گرفته است که در گذشته نیز، توزیع چنین رانت های موردی، در بازار دردسرساز شده و صرفا بساط بهره برداری دلالان را فراهم می کند؛ حال آنکه به شیوه های درست و دقیق می توان از این قشر شایسته تقدیر در کشور به خوبی حمایت نموده و با قرار دادن ضوابطی سختگیرانه که خرید و فروش خودروهای وارداتی آنها را حداقل تا 2 سال ممنوع می کند و...

کارشناسان اقتصادی با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، معتقدند بانک مرکزی تلاش زیادی کرده است که دلار را به نیمه پایین کریدور 50 هزار تومانی برگرداند. آنها به ارزپاشی و جریان‌سازی خبری و تزریق اخبار اشاره می‌کنند، اما می‌گویند بازار، قیمت‌های کف کریدور را دیگر قبول ندارد و با افزایش تقاضا قیمت به سمت بالاتر کریدور برگشته است.

گروه چینی جیلی تولید انبوه اولین مینی ون (MPV) ولوو، به نام EM90 را آغاز کرد. این یک خودروی جدید براساس محصول چند منظوره زیکر 009 است. تا کنون، ولوو EM90 تنها در چین با قیمت 115 هزار دلار عرضه خواهد شد. تحویل آن در اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

جزئیات تورم خوراکی‌ها در دی ماه از سوی مرکز آمار منتشر شد. بر اساس این گزارش همچنان گوشت رکورددار تورم نقطه‌ای خوراکی‌هاست و این شاخص برای بادمجان در این ماه به 39 درصد رسید.

وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک اعلام کرده از روز 21 بهمن بخش اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین آن خواهد شد.

مدل تازه پیکان نیم قرن پیش برای عرضه به بازار آماده شد.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این همه پرداختی یارانه‌ها همزمان انجام می‌شد و اکنون تصمیم بر این است که هر کدام در فواصل زمانی مربوط به خودش پرداخت شود که نظم و ترتیب لازم بهتر رعایت شود.

لوسید موتورز ممکن است در میان کاهش فروش خودروهای برقی با چالش‌هایی از نظر قیمت سهام و تحویل خودرو مواجه باشد، اما با تجهیز پلیس عربستان این شرکت آماده یک دریافت جدید سرمایه است.

حق ندارید بیش از یک میلیارد تومان به‌حساب افرادی که پرونده مالیاتی ندارند، منتقل کنید. این اولتیماتوم جدید مرکز اطلاعات مالی یا گمرک مالی کشور است که به بانک مرکزی نامه زده است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا 10 اسفند به پایان برسد، سود امسال و سال‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون واردات اتاق ایران گفت: بروز امضاهای طلایی، دونرخی شدن طلا و مجرم شناخته شدن صادرکنندگان ناآگاه از مهم‌ترین چالش‌های بخشنامه واردات طلا است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضعیت فروش خودرو گفت: خرید و فروش در نقطه صفر قرار دارد. نکته مهم اینجاست که با توجه به نبود مشتری در بازار نباید تا این حد افزایش قیمت داشته باشیم.