یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بورس باز هم در مسیر ریزشی قرار گرفت.

محاسبات نشان می‌دهند مزد به‌طور میانگین 6 درصد نرخ تمام‌شده کالاها و خدمات را تشکیل می‌دهد. یعنی به‌طور مثال اگر حداقل دستمزد 2 برابر شود، نرخ نهایی کالاها تنها 6 درصد گران‌تر خواهد شد. حالا در برخی صنایع که «کاربرمحور» هستند ممکن است این سهم به 20 درصد هم برسد، اما هنوز سهم مزد در نرخ تمام‌شده کالا و همچنین نرخ تورم کشورمان بسیار ناچیزتر از میزانی است که درباره آن بحث می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در جهت افزایش بهره‌وری و حفظ منابع آب و خاک، یک هزار قنات در همدان نوسازی می شود.

بالاخره در نیمه بهمن ماه مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان اعلام شد و مقرر است در روزهای اتی مبلغی برابر با دو میلیون و پانصد هزار تومان به کارمندان پرداخت گردد.

با حضور وزیر کشور در جاسک، بهره برداری از مرحله نخست توسعه فیبر نوری که توسط گروه تعاونی پیشگامان اجرایی می‌شود، در استان هرمزگان انجام شد.

کارشناس تلویزیون در انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار گفت: کجای دنیا با برد تیم ملی فوتبال قیمت دلار کاهش می یابد!؟/ چندثانیه

عرضه و فروش نزدیک به 200 کیلوگرم شمش طلا در کمتر از 20 روز گذشته باعث شده علاوه بر کمک به صادرکنندگان، نیاز تقاضای مصرفی هم در صنف اتحادیه طلا و جواهر تامین شود.

قیمت‌ها در بازار خودرو در اولین ماه زمستان روی دور تند افزایش افتاد؛ به طوری که شاهد رشد عجیب قیمت‌ها در میان خودروهای داخلی بودیم.

وزیر اقتصاد گفت: پس از پذیرش اعتراض حقوقی ایران از طرف FATF، طی ایمیلی به تمام کشورهای عضو اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از ذیل بند 7 گروه ویژه اقدام مالی خارج شد.

بازار طلا در طول یک ماه گذشته با بازدهی 9.7 درصدی همراه بود. هر گرم طلای 18عیار در این بازه زمانی رشد 240 هزار تومانی را ثبت کرد و قیمت آن به 2 میلیون و 694 هزار تومان رسید.

تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج شنبه، مدتی است موضوع داغ نمایندگان مجلس شده است؛ اغلب نمایندگان ملت در مجلس و حتی نمایندگان پارلمان بخش خصوصی تاکید دارند به‌منظور همگام‌سازی با بازارهای جهانی و درراستای اینکه در بیش از 70 درصد کشورهای دنیا، «شنبه» به‌عنوان یکی از روزهای تعطیل رسمی آنها به حساب می‌آید بنابراین بهتر است در ایران نیز روز شنبه پس از جمعه آنطور که قرار است در هفته 2 روز به عنوان...

بانک مرکزی «الزامات ناظر بر نحوه همکاری موسسات اعتباری با شرکت‌های تسهیلات‌یار» را ابلاغ کرد و پس از آن فعالان این حوزه و انجمن فین‌تک در بیانیه‌های مختلف نسبت به این موضوع اعتراض کردند، حالا مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در نشستی با لندتکی‌ها وعده رفع مشکلات آنان را داد و از آنها خواست پیشنهادهای خود را راجع به این سند به صورت مکتوب با آنان در میان گذاشته تا در جلسات...

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته همانند روز شنبه در روند متوازنی قرار نداشت. رشد 100 تومانی دلار، قیمت سکه را در تمام قطعات افزایش داد، اما قیمت طلا نوسان محدود کاهشی داشت. برخی فعالان بازار با تکیه بر عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران معتقدند روند قیمت در بازار فلز زرد تعدیل خواهد شد.

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار امروز با نوسان محدود 100 تومانی، روند افزایشی داشت. ارزپاشی بازارساز با افزایش نزاع منطقه‌ای و ترور پنج تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه توسط اسرائیل، تداخل پیدا کرد و منجر به حرکت رنج دلار در نیمه بالایی کانال 53 هزار تومانی شد.

رمزارز نوشت: بر اساس داده‌های پلتفرم IntoTheBlock، نهنگ‌های کاردانو در هفته گذشته، روزانه به طور متوسط 13 میلیارد دلار معامله بزرگ (به ارزش 100 هزار دلار یا بیشتر) انجام داده‌اند که در مقایسه با میانگین معاملات بزرگ در شبکه اتریوم، یعنی 5 میلیارد دلار، بسیار بیشتر است.

دیجیاتو نوشت: اکنون نوبت به فولکس واگن اطلس رسیده است تا حضور این برند در بازار ایران را تداوم بخشد.