یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی دلار وارد کانال جدید قیمتی شده است که برخی کارشناسان اعتقاد دارند که التهاب بازار ارز به زودی برطرف خواهد شد و دوباره دلار به همان کانال تثبیت شده یک‌سال گذشته بازمی‌گردد.

اقتصادآنلاین نوشت: در این گزارش به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته می پردازیم.

اقتصاد آنلاین نوشت: طی سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان از بازدهی بسیار بالای مسکن در ایران سخن گفته و آمارهایی از رشد چندین برابری قیمت مسکن منتشر کرده‌اند، با این حال بررسی میزان رشد دلاری قیمت مسکن در تهران نشان می‌دهد بازدهی مسکن کمی بیش از دو درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفت: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند.

تسنیم نوشت: دبیر شورایعالی مناطق آزاد از مصوبه دولت برای واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد خبر داد و گفت: به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ی واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف 20 هزار دلار داده شده است.

حسین سلاح‌ورزی رئیس برکنار شده اتاق ایران گفت که رئیس جمهور پیگیر انتخابات مجدد اتاق پس از انتخاب وی بوده است.

به‌دنبال نامه اعتراضی وزیر اقتصاد، رئیس گروه ویژه اقدام مالی در نامه‌ای رسمی ضمن پذیرش درخواست جمهوری اسلامی ایران بیان کرده که اصلاحات و تغییرات در استانداردهای خود مرتبط با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همه کشورهای عضو و شبکه جهانی مبارزه با پولشویی خود اعلام کرده است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را اعلام کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بورس تهران از ابتدای زمستان تاکنون با بازدهی منفی 2.5 درصد مواجه شده است.

واحدهای مسکونی 25 الی 35 متری در میان مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود.

ایرنا نوشت: نتایج انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران پس از شمارش آرای 413 نفر حاضرین در جلسه اعلام شد.

تجارت نیوز نوشت: نرخ بهره بین بانکی در آخرین هفته دی ماه، با رشدی 0.08 واحد درصدی در مقایسه با هفته گذشته همراه شد و به 23.49 درصد رسید.

فراخوان چهارمین جشنواره نهال فین‌تک منتشر شد و 150 داور، برترین‌های فین‌تک ایران در سال 1402 را انتخاب خواهند کرد.

تسنیم نوشت: رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود اینکه 3 نفر دیرتر از موقع اقدام به ثبت نام کردند تلاش شد که استعلام های لازم برای آنها نیز گرفته شود تا در نهایت در کنار 18 نفر قبلی تعداد کاندیداهای اتاق بازرگانی به 21 نفر برسد.

قیمت ارز، طلا و سکه در بازار تهران تغییر کرد.

مدیرکل صمت استان همدان درباره میزان ذخایر لیتیوم که در دو محدوده از استان همدان کشف شده است، گفت: محدوده اول با مساحت حدود 11 کیلومتر مربع با ذخیره هشت میلیون و 500 هزار تن با عیار 81 ppm و محدوده دوم با مساحت 11.5 کیلومتر مربع با ذخیره 8 میلیون و 977 هزار تن با عیار 80 ppm ذخیره لیتیوم دارد.