یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اونس طلا در بازار جهانی طی یک هفته گذشته نزدیک به 10 دلار ریخته است.

بنا به گفته نمایشگاه‌داران، از ابتدای هفته تاکنون بازار خودرو شاهد کاهش 20 تا 100 میلیونی تومانی قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی بوده است.

قیمت دلار در سومین روز هفته با نوسان کاهشی بازگشایی شد. برگشت قیمت این اسکناس به پله چهارم کریدور 50 هزار تومانی با ارزپاشی سیاست‌گذار رخ داد اما روند تقاضا بر قدرت بازارساز چربید و این اسکناس به همراه افزایش قیمت درهم به کانال بالاتر راه یافت.

سازمان تعزیرات سه نشست با مدیران بزرگترین خودروساز کشور برگزار کرد و این خودروساز تعهد کرد که تا پایان سال آینده رقم قابل توجهی خودرو به مردم واگذار کند.

یکی از اعضای جامعه دوج‌کوین با نام کاربری Tdogewhisperer، در توییتی از رسیدن تعداد معاملات این ارز دیجیتال به یک سقف جدید خبر داد. به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته، 1.9 میلیون تراکنش دوج‌کوین انجام شده است.

سازمان هدفمندی، زمان‌های جدید پرداخت یارانه ها را اعلام کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نهادها و بنیادهای وابسته به انقلاب 1700 میلیارد تومان مالیات بابت فعالیت‌های اقتصادی‌شلن پرداخت کردند.

تلاطم بازار ارز، پیش بینی قیمت دلار را بسیار دشوار کرده است؛ قیمت دلار طی روزهای گذشته، تحت تاثیر ارزپاشی و خبردرمانی سیاست‌گذار، به کانال‌های قیمتی پایین‌تر برگشته است. روز گذشته نیز در ادامه همین سیاست، رئیس کل بانک مرکزی از طرح جدیدی با عنوان پیش‌فروش ارز با هدف کنترل قیمت دلار خبر داد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار گفت: مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه به مدت 3 ماه اجرا خواهد شد و اعتبار خرید کالا از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها اگر حداقل حقوق کارگران برای سال آینده 20 درصد افزایش پیدا کند، حداقل دستمزد حدود 8 تا 10 میلیون تومان می‌شود که اگر آن را با دلار 54 هزار تومانی حساب کنیم باز هم کمترین حقوق در میان کشورهای منطقه است.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه ماهه سوم 2023 را حدود 12.7 میلیارد میلیون دلار اعلام کرد که این رقم بالغ بر 5.3 میلیارد دلار نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در میان زنان در جهان است. به گزارش دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، سالانه 1200 تا 1400 مورد جدید ابتلا به سرطان دهانه رحم در ایران ثبت می‌شود.

دولت از یک سو می گوید سفر هوایی خدمات لوکس است و باید یارانه سوخت هواپیما حذف شود و از سوی دیگر بخشی از بدنه دولت یعنی وزارت راه و شهرسازی با سرکوب قیمت بلیت هواپیما به سفر هوایی یارانه می دهد و باعث ناترازی هزینه و درآمد شرکت های هواپیمایی و زمینگیری آنها شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود، گفت: به زودی به حداقل حقوق ماهیانه آنها را به 10 میلیون تومان نزدیک میکنیم.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت قطعی 7 خودروی وارداتی در مبادی ورودی را اعلام کرد.

مرکز آمار بیشترین و کمترین تورم خوراکی ها را اعلام کرد که بر اساس آن برنج ایرانی، روغن نباتی و مایع، گوجه فرنگی، پرتقال، قند و شکر بیشترین کاهش قیمت را بین خوراکی‌ها داشته‌اند.