یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرکل صمت استان همدان درباره میزان ذخایر لیتیوم که در دو محدوده از استان همدان کشف شده است، گفت: محدوده اول با مساحت حدود 11 کیلومتر مربع با ذخیره هشت میلیون و 500 هزار تن با عیار 81 ppm و محدوده دوم با مساحت 11.5 کیلومتر مربع با ذخیره 8 میلیون و 977 هزار تن با عیار 80 ppm ذخیره لیتیوم دارد.

تصویب برنامه هفتم توسعه و بدنبال آن موافقت شورای نگهیان با «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» فصلی جدید در سالهای اشتغال و بیمه‌پردازی زنان و مردان ایجاد کرد؛ به‌طوریکه از این پس زنان در 55 سالگی و مردان با رسیدن به 62 سالگی و با داشتن 30 و 35 سال سنوات، می‌توانند «بازنشسته» شوند.

ایسنا نوشت: یک کارشناس بازار سکه و طلا کشور، ضمن تاکید بر اینکه عرضه سکه‌های جدید بدون تاریخ، که قطعا نرخی متفاوت از سکه‌های 1386 به بعد و سکه‌های مربوط به قبل از آن خواهد شد گفت: این عرضه از ارزش ذاتی قیمت سکه نخواهد کاست، اما قطعا حباب آن را کاهش خواهد داد.

روند صعودی تورم در کشور 50 سال پیش سوژه کاریکاتوری در روزنامه اطلاعات شد.

روزنامه دنیای اقتصاد جدول متوسط قیمت مسکن در مناطق 4و5 تهران را منتشر کرده است.

دنیای اقتصاد نوشت: طی روزهای گذشته تحت‌تاثیر «رشد حدود 8 درصدی قیمت دلار» در مقایسه با قیمت آذر، مراجعه گروهی از متقاضیان خرید آپارتمان و همچنین تماس‌های تلفنی آنها با واسطه‌های بازار، به شکل محسوس افزایش پیدا کرد.

دنیای اقتصاد نوشت: پس از اعلام اخذ مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان‌ها و تفکیک حساب‌ها به تجاری و غیرتجاری برای اخذ مالیات، برای برخی این تصور پیش آمد که با کارت به کارت کردن وجوه و خودداری از استفاده دستگاه پوز می‌توانند سازمان امور مالیاتی را دور بزنند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی اعتقاد دارد: حباب سکه می‌تواند موتور افزایش قیمت دلار باشد، بنابراین بانک مرکزی می‌تواند از طریق افزایش عرضه، اثر منفی ناشی از حباب سکه را که می‌تواند آرامش بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد، خنثی کند.

دکتر کامران ندری استاد اقتصاد دانشکاه امام صادق در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تثبیت نرخ ارز در بازار آزاد می‌تواند در کاهش انتظارات تورمی موثر باشد و اتفاقا انتظار می‌رفت که در مقایسه با سایر برنامه‌های دولت سریع‌تر روی نرخ تورم تاثیر بگذارد. (در مقاطعی، مانند سال‌های1392 تا 1396 شواهد تجربی نشان می‌دهد که تثبیت نرخ ارز بر انتظارات تورمی و کنترل تورم موثر بوده است.)

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از محدودیت ورود کالاهای آی‌تی و تصمیمات جدید وزارت صمت و گمرک ایراندر این حوزه خبر داد.

ماه گذشته خبر آمد که صاحبان تاکسی‌های بدون بیمه شخص ثالث، برای جلوگیری از قطع سهمیه سوخت‌شان، تا اول بهمن فرصت دارند خودروی خود را بیمه کنند.

3 هزار و 710 تومان، عددی است که خریداران دلار در طول یک ماهه اول زمستان، تجربه افزایش قیمت آن را داشتند.

بازار خودرو، روز پایانی دی‌ماه را با ریزش قیمت‌ها به اتمام رساند؛ به طوری که قیمت خودروها بین 2 تا 10 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

تسنیم نوشت: مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: 114 هزار واحد مسکونی مجلل و لوکس در سال 1402 شناسایی شده که از طریق پیامک به اطلاع مالکان آن می رسد.

اقتصاد نیوز نوشت: در روز جاری فرمول جدید خوراک (میعانات و نفت خام) و فرآورده‌های نفتی تحویلی از سوی وزارت نفت ابلاغ شد و این ابلاغیه از ابتدای سال 1402 تا پایان سال 1404 را شامل می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ زنده درب مرغداری باید حدود 64 هزار تومان باشد.