یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: به گفته یک اقتصاددان، شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصادی کشور تغییر نکرده و تصمیم جدیدی توسط بازارساز در حوزه‌های پولی و مالی اتخاذ نشده است که قیمت ارز افزایش یابد بنابراین رشد قیمت توجیه اقتصادی ندارد.

تسنیم نوشت: رویترز مدعی شد ایران به دلیل درخواست قیمت بالاتر برای نفت خود ارسال محموله های نفتی به چین را متوقف کرده است.

تسنیم نوشت: خبرهای دریافتی حاکی است، سوآپ و واردات گاز ایران از ترکمنستان متوقف شده، اما مشخص نیست این توقف مقطعی و به دلایل فنی رخ داده یا دلیل دیگری برای توقف ارسال گاز به ایران وجود دارد.

تجارت نیوز نوشت: رکود بازار مسکن باعث شده است که بازگشت سرمایه انبوه‌سازان کند شده و در نتیجه، آغاز پروژه‌های جدید از سمت سازندگان، متوقف شود.

یک کارشناس بازار کار می‌گوید: این‌که بیش از 42 درصد از نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان است، موضوع کوچکی نیست و مساله بزرگی است؛ آن هم به‌خاطر جایگاه فارغ‌التحصیلان و سن کارجویی آن‌ها. نباید این را کم‌رنگ کنیم.

ایسنا نوشت: ارزهای دیجیتال سقوط کردند، بیت‌کوین 6 درصد و اتریوم 10 درصد کاهش یافت.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال 59 هزار و503 واحد مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی کشور جهت اخذ مالیات معرفی شده است.

اقتصادآنلاین نوشت: اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد و به زودی شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود.

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای خطاب به دولت و مجلس، پیشنهاد کرد در ساماندهی تعطیلات پایان هفته، افزایش این تعطیلات به روزهای جمعه و شنبه مدنظر قرار گیرد تا زمینه ارتقا بهره‌وری نیروی کار و تطابق تعطیلات با بازارهای منطقه‌ای و جهانی فراهم شود.

رنو لوگان یا L90 یا تندر 90، خودرویی بود که از آن در بازار ایران به کیفیت مطلوب یاد می‌شود. حضور این خودرو در سگمنت‌های مختلفی مانند استیشن و وانت برای سایر اقشار جذاب به نظر می‌آمد. حالا پس از گذشت چند سال از توقف تولید تمامی این مدل‌ها در ایران، تولید تندر 90 پیکاپ با نشان نیسان در آمریکای لاتین دوباره از سر گرفته می‌شود!

ایسنا نوشت: ثبت نام خودروهای جدید تسلا در سوئد در ماه دسامبر 9 درصد افزایش یافت.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت میتسوبیشی اتوتلندر 5 میلیارد تومان شد که 400 میلیون تومان گران شده است.

تسنیم نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: فقط عوامل پایه ای و بنیادین اقتصاد بر قیمت دلار تاثیر دارد و براساس شواهد نرخ دلار دوباره به نقطه اول خود بازمی گردد.

اقتصاد آنلاین نوشت: شمال تهران با وجود اینکه کمترین میزان جمعیت را در خود جای داده است ولی از نظر اقتصادی بیشترین میزان سرمایه در آنجا جمع شده است. محله‌های این بخش از تهران دارای فرهنگ، ساختار و شرایط منحصر به فردی هستند بر روی کیفیت زندگی در این محله ها تاثیر بسزایی گذاشته است. در این گزارش به بررسی گرانترین واحدهای شمال تهران پرداخته‌ایم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه صحت ندارد و هیچ مجوزی در این خصوص صادر نشده است.