یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

معاون سازمان برنامه و بودجه درباره تغییر قیمت بنزین در سال آینده توضیح داد.

خودروهای برقی جدید و وسوسه‌کننده تقریباً به صورت هفتگی در چین رونمایی می‌شوند، اما از بین خودروهایی که در نیمه دوم سال 2023 رونمایی شدند، تعداد کمی از آنها به اندازه شیائومی SU7 جدید جنبه تبلیغاتی داشته‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مکاتبات و مذاکرات لازم برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد شد تا تا پایان سال باقیمانده سود سهام عدالت واریز شود.

اعتمادآنلاین نوشت: دو سند تاریخی منتشر شده، شامل یک سند خرید و فروش و یک قباله ازدواج هستند.

دنیای تصاویر و فیلم‌های ساختگی هرروز پیشرفت کرده و به زمین بازی افرادی تبدیل شده که محبوب‌ترین و جذاب‌ترین خودروها را تبدیل به نوع دیگری از وسایل نقلیه می‌کنند. فورد ماستنگ هم از جمله این خودروهاست که این بار تبدیل به یک کامیون غول پیکر شده است!

عدم شفاف سازی و تحویل قطره چکانی خودروهای وارداتی به مردم در حالی انجام می شود که بازار قیمت خودروهای وارداتی هر روز ملتهب تر شده و هر کس رقم های مختلفی را برای این خودروها که هنوز راهی بازار نشده اند اعلام میکند.

ایلنا نوشت: رییس پیشین کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اعلام اینکه مردم باید منتظر رشد بهای خانه باشند گفت: 53 درصد جامعه را کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند که برای بازپرداخت وام‌های مسکن به مشکل می‌خورند و این تسهیلات دردی از آن ها دوا نخواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص یافته است و این وزارت صمت است که باید برای مصارف خود اولویت‌بندی داشته باشد.

ایسنا نوشت: رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه تهران گفت: روزهای قبل نوساناتی در بازار اتفاق افتاد که به کمک تولیدکنندگان و فروشندگان این نوسان کنترل و قیمت‌ها شکسته شد.

تجارت‌نیوز نوشت: رکود، اصلی‌ترین بازیگر بازار مسکن در چند ماه گذشته بوده است. کارشناسان معتقدند رکود فعلی در بازارهای مالی با اراده و تصمیم دولت اتفاق افتاده است. اما این تصمیم دولت از کجا نشات می‌گیرد و در نهایت بازار املاک را به چه سمتی خواهد برد؟

رمز ارز نوشت: یکی از بزرگ‌ترین تحولات در نیمه دوم سال 2023، افزایش قابل‌توجه قیمت سولانا (SOL) و رشد اکوسیستم آن بود. این امر ممکن است منجر به کمبود نقدینگی در اکوسیستم اتریوم شده باشد.

پیندو، نام پلتفرم خرید و فروش آنلاین کالاها و خدمات مختلف است که ارتباط بی‌واسطه و مستقیم بین خریدار و کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

این یادداشت از منظری مشفقانه و صرفا بعنوان یک یادآوری برای بزرگان تصمیم گیر در حوزه بودجه و ارز نوشته شده است:

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه هیچ مالیات و نرخ جدیدی برای طلافروشان و سایر اصناف وضع نشده‌است، گفت: امیدوارم این حواشی اخیر ناشی از بدفهمی باشد و غرض دیگری پشت کار نباشد.

دولت رییسی در حال مدعی کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصادی است که یکی از بی‌سابقه‌ترین تورم‌ها در حوزه مواد غذایی طی دو سال اخیر در ایران تجربه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی در گزارش امروز به نمایندگان مجلس از افزایش ذخایر ارزی و تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی خبر داد.