یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد قیمت خودرو اعم از داخلی و مونتاژی با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بوده است.

دنیای اقتصاد نوشت: ایران در طول نیم‌قرن اخیر در مقایسه با رقبای خود پیوسته تصمیمات نادرستی گرفته که همین موضوع ریشه دور شدن ایران از میدان رقابت با همسایگان و از جمله کشور ترکیه است.

براساس دستورالعمل اصلاحی تنظیم بازار خودروی سواری، قیمت خودرو توسط سازمان حمایت محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود و وزارت صمت نیز قیمت ها را به خودروسازان ابلاغ می کند.

یک کارشناس اقتصادی با پیش‌بینی افزایش درصد حقوق کارگران و کارمندان برای سال آینده گفت: در صورتی که سقف افزایش حقوق در طبقات کارگری و کارمندی 25 درصد لحاظ شود، این رقم باز هم پایین‌تر از حد تورم بوده و می‌طلبد در جهت تقویت قدرت خرید و معیشت کارگران و کارمندان افزایش داده شود.

ایسنا نوشت: مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: در 10 روز اخیر مولفه های تولید دام زنده سبک تغییراتی نداشته است و بنابراین به نظر می‌رسد برخی خودشان به صورت مصنوعی قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

تجارت نیوز نوشت: قیمت طلای جهانی، سال 2024 را نزولی آغاز کرد. قیمت اونس طلا که پرونده سال 2023 را روی قیمت 2076 دلار بسته بود، در نخستین معاملات سال نوی میلادی روی قیمت 2062 دلار باز شد و طی دو روز گذشته نیز کاهشی بوده است. آیا روند طلای جهانی در سال جدید نزولی خواهد بود؟ بر اساس بررسی‌های فاندامنتال، به نظر می‌رسد اونس طلا سه سناریو، پیش رو داشته باشد.

ایسنا نوشت: پس از انحلال موسسه‌های اعتباری توسعه و نور در ماه‌های گذشته، وزیر اقتصاد از انحلال یک موسسه اعتباری دیگر تا پایان سال خبر داده است.

مدیرعامل بورس تهران درباره کاهش عرضه های اولیه در بورس گفت: رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. در یک سال گذشته شرکت‌های متوسط اجازه ورود به بورس را پیدا کردند. همچنین شرکت شستان تا پایان سال به بورس می آید که زیر مجموعه‌های زیادی دارد و چندین همت سرمایه وارد بورس خواهد کرد و جزء موارد سنگین برای بورس خواهد بود.

اقتصادآنلاین نوشت: در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1400 با کارکرد 57 هزار کیلومتر 450 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین مدل 1401 با کارکرد 11 هزار کیلومتر 565 میلیون تومان نیز قیمت خورده است.

معاون روابط بین الملل بانک مرکزی گفت: سازکار ریال برون مرزی به فعالان اقتصادی کمک میکند تا مناسبات تجاری خود را با هر کشوری که این سازکار برای آن عملیاتی بشود با ریال انجام دهند.

قتصادآنلاین نوشت: آپارتمانی 50 در دریاچه شهدای خلیج فارس درحالی که نوساز است و یک اتاق خواب داشته باشد، معادل 750 میلیون تومان ارزش دارد.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت، از کارخانه سیبا موتور در تبریز دیدن کرد و در جریان برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خودروهای وارداتی در 24 ساعت گذشته رشدی بیش از 100 میلیون تومان را تجربه کرده‌اند.

فرهاد احتشام زاد، رییس اسبق انجمن واردکنندگان خودرو در کافه خبر #خبرآنلاین گفت: ایران بهترین بازار منطقه را دارد و ما یکی از سه کشوری هستیم که مصرف‌کننده در آن خودروی فول آپشن را انتخاب می‌کند.

تجارت‌نیوز نوشت دلار ماه‌هاست در روندی خنثی نوسان دارد و سیاست‌گذار توانسته با ارزپاشی این اسکناس را در کف کانال 50 هزار تومانی نگه دارد. میثم رادپور کارشناس و تحلیلگر اقتصادی، افزایش فروش نفت را دلیل بازشدن دست سیاست‌گذار برای مهار قیمت دلار می‌داند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شود آنچه ما در این لایحه دیده ایم، 10 درصد افزایش منابع هدفمندی است اما درباره ترکیب آن تصمیم نگرفته ایم.