یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی روز جمعه قطعی است، ولی تعطیلی روز دوم، اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه در صحن تعیین شود.

همشهری نوشت: بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو معتقد است این روزها که بازار خودرو آرام است، فرصت خوبی است برای کسانی که قصد خرید خودرو دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: واقعیت این است که مساله اصلی طلا فروشان مالیات نبود و مساله اصلی شان الزاماتی بود که به واسطه پیاده سازی سامانه جامع تجارت برقرار شده بود.

ایرنا نوشت: در این طرح به بیش از 125 هزار خانوار دارای کودک زیر 5 سال بر اساس کالابرگ، اعتبار و خدمات ارائه می‌شود.

گسترش‌نیوز نوشت: رییس پیشین کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: افزایش قیمت مسکن یک امر قطعی و اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید و مردم باید منتظر رشد بهای خانه باشند. با این حال، علی‌رغم دیدگاه‌های سایر تحلیلگران حوزه مسکن، انتظار نمی‌رود که میزان رشد نرخ ها به طور قابل توجهی بالا باشد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

ایرنا نوشت: مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: با برنامه‌های اجرا شده در وزارت عملاً از تلاطمات بازار خودرو مشابه آنچه که در سالهای گذشته شاهد آن بودیم، عبور کرده‌ایم و همزمانی افزایش تولید و واردات خودرو باعث می‌شود در ماه‌های پایانی سال شاهد نزدیک شدن قیمت‌های بازار به قیمت‌های کارخانه باشیم.

ایسنا نوشت: مسعود رسولی در پاسخ به چرایی این کاهش عرضه گفت: قرار بود گوشت مورد نیاز شرکت‌های بسته‌بندی از محل وارداتی تامین شود، ولی چند هفته‌ای می‌شود که این تامین صورت نگرفته و تولیدات شرکت‌ها نیز کاهش یافته است.

ولی‌الله سیف، رییس کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با خبرآنلاین درباره وضعیت تورم سال آینده گفت: با توجه به محدودیت درآمدها از یک طرف و افزایش هزینه ها از طرف دیگر که منجر به افزایش کسری بودجه چشم‌اندازی برای کاهش تورم نیست.

فرارو نوشت: مبلغ وام ازدواج 1403 احتمالا به حداقل نفری 300 میلیون تومان می‌رسد. اگر عروس و داماد شرایط سنی خاصی داشته باشند، مبلغ وام ازدواج به 350 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، اما متقاضیانی که چشمشان به این تسهیلات است باید در بهترین حالت تا بهار سال آینده و ابلاغ دستورالعمل نهایی به بانک‌ها، دندان روی جگر بگذارند.

اولین دوره مسابقه دیجی‌کالا پرایز با هدف احترام به مشتری بوسیله رعایت استاندارهای طراحی برگزار شد.

بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است این هفته چهارشنبه 13 دی ماه فروش 12 خودرو وارداتی آغاز شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای دی‌ماه تاکنون دلار در کانال 50 هزار تومان حبس شده است و هیچ نیرویی نتوانسته آن را به کانالی بالاتر یا پایین‌تر هدایت کند.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: تردید نکنید به زودی تورم ریالی تاثیر خودش را با یک فاصله زمانی نشان می‌دهد پس هر چه دولت در کاهش تورم ریالی ناموفق‌تر باشد، احتمال رشد بالاتر قیمت ارز بالاتر است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره توزیع ماهانه 15 لیتر یارانه بنزین به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو، تاکید کرد: پیشنهادی به مجلس ارائه شد که روی آن بحث نشده و به تصویب هم نرسیده است. پیشنهاد مبنی بر آن بود که هر فردی در ایران سهمی از بنزین داشته باشد. افرادی که خودرو ندارند می‌توانند سهم خود را در بازار آزاد بفروشند یا به دولت دهند تا دولت آن را عرضه کند.

دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که آمار رسمی مربوط به تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه، چند روز قبل، از سوی بانک مرکزی منتشر شد اما در این گزارش، آمار مربوط به تغییرات شاخص اجاره‌بهای مسکن (تورم اجاره) درج نشده بود.