یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: چند صباحی است که سیاستگذاران در داخل کشور سودای طراحی و اجرای سیستم مالیاتی در بازار ملک را دارند.

روزنامه جوان نوشت: صاحبنظران و فعالان صنعت لوازم خانگی از ایجاد انحصار در این صنعت سخن می‌گویند.

بررسی روند قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی، از افزایش 100 میلیون تومانی قیمت ب‌ام‌و از ابتدای دی‌ماه حکایت دارد.

تسنیم نوشت: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاکید براینکه امروز مشکل اساسی خودروهای چینی تامین قطعات آن است، گفت: امروز قطعات این خودروها به سختی تهیه و در بازار آن هم با قیمت های گذاف فروخته می‌شود.

عصر ایران نوشت: سیل انتقادات خودرویی به سمت صمت روانه شده است؛ که چرا خودروهای وارداتی با سرعت کند وارد می‌شود و عملاً اثرگذاری در تعدیل قیمت‌ها ندارد. اما این فقط یک روی سکه است و برای بررسی چرایی این روند معیوب باید بررسی جامع تری داشت.

اقتصادآنلاین نوشت: صحبت‌های فرزین در مجمع بانک مرکزی، بیم‌ها و امیدهای زیادی ایجاد کرد؛ بیم از پرتاب شوک ارزی به آینده و امید نسبت به آینده‌نگری سیاستگذار نسبت به شوک‌های آتی ارزی؛ حالا باید دید که چه اتفاقاتی در آینده برای بازار ارز، رقم خواهد خورد.

بیش از چندین سال از نگارش سند توسعه صنعتی می‌گذرد و اخیرا نیز مرکز مطالعات، پژوهش و برنامه‌ریزی طرحی تحت عنوان آمایش سرزمین تهیه‌کرده است. اما مسئله این است که نگاه مسئولان نگاه بخشی بوده و سند توسعه صنعتی نیز بر همین اساس، بخشی نوشته‌شده اما موانع آن‌ها فرابخشی است، درنتیجه تدوین‌کنندگان نیز برنامه خود را با فرض ثابت بودن آن‌ها تهیه می‌کنند درحالی‌که فرض کردن آن‌ها به معنای نفی همه‌چیز...

ایلنا نوشت: رییس اسبق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا گفت: اینکه به مشتریان بگوییم باید برای هر معامله احراز هویت کند و کارت ملی ارایه کند برای مشتریان ابهاماتی ایجاد می‌کند و همین ابهامات منجر به فرار سرمایه از این بازار خواهد شد.

تجارت نیوز نوشت: لارک دیویس تحلیلگر ارز دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که اتریوم در چرخه صعودی آینده بازار، رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند.

قانون واردات خودرو که توسط مجلس و در اوج گرانی لجام گسیخته خودرو طی سالهای گذشته، تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد، یکی از بهترین عملکردهای نمایندگان مجلس در دوره فعلی بود که رو به پایان است و مجلس حق دارد درباره دلیل عدم اجرای دقیق و کامل آن از دولت سوال بپرسد.

اقتصادآنلاین نوشت: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار در آستانه روز زن کمی رونق گرفته است از افزایش اندک قیمت طلا و سکه خبر داد.

اقتصاد نیوز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری همچون روزهای اخیر رویه منفی خود را در پیش دارد و امروز نیز با افت 7774 واحدی به اعداد کمتر از 2.170.000 رسید تا سطح حمایت کوتاه مدت مد نظر اهالی تکنیکالیست آسیب دیده باشد.

بازار موبایل در ایران، پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌های بانکی، در سال 1397 و خروج برندهای بزرگ گوشی تلفن همراه از ایران و تعطیل شدن نمایندگی‌های آن‌ها در کشورمان، دستخوش تغییرات بسیاری شد. نگرانی از بین رفتن امکان دسترسی به گوشی‌های موبایل باکیفیت، روز به روز افزایش یافت. اما، با وجود تمام فراز و نشیب‌ها، این بازار کماکان به حیات خود ادامه داده و همچنان در پی هموار کردن...

به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقال EHV، تفاهم‌نامه‌ای مابین گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان منعقد شد.

تجارت نیوز نوشت: بررسی بازار اقلام کریسمس نشان می‌دهد در حال حاضر گران‌ترین عروسک بابانوئل و درخت کاج به‌ترتیب 13 میلیون و 13 میلیون 800 هزار تومان قیمت دارد. دراین بین مقایسه قیمت درخت کریسمس با سال‌های گذشته نشان می‌دهد قیمت گران‌ترین درخت در سال جاری نسبت به سال 1396 حدود 13.8 برابر و نسبت به سال 99 و 1400 حدود 3.8 و 2.7 برابر شده است.

تجارت نیوز نوشت: نیسان زامیاد که در ایران غالباً به نام «نیسان آبی» هم شناخته می‌شود به نوعی یکی از ارزان‌ترین پیکاپ‌های باری کشور است که فروش بالایی نیز دارد. جایگزین این خودرو در امارات چه وانت‌هایی می‌تواند باشد و میزان اختلاف قیمت آن‌ها با بازار ایران چقدر است؟