یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: اخیراً مهدی عسگری، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، قطعه‌سازان را عامل کاهش عرضه و گرانی خودرو معرفی کرد که با واکنش خودروسازان و قطعه‌سازان همراه شد.

مهر نوشت: اجرای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت به مدت سه ماه به تعویق افتاد و تصمیم بر آن شد که به تدریج ثبت‌نام‌ها انجام و فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری شود.

«مرگ بر کسی که بگوید بنزین را گران کنید.» این جمله‌ای بود که سعید لیلاز در مواجهه با سخنان یاسر جبراییلی در مناظره‌ای تلویزیونی بر زبان آورد تا نشان دهد طرفدار آزادسازی قیمت‌ها نیست.

دولت در حالی درآمدهای مالیاتی را در بودجه سال آینده به میزان 50 درصد افزایش داده است که گویا اشتهای بالایی برای کسب درآمد در این بخش دارد چراکه علاوه‌بر دریافت مالیات عمومی، گوشه چشمی هم به کسب درآمد از طریق افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده دارد، اقدامی که البته زمینه افزایش نرخ تورم را نیز در کشور فراهم می کند.

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت نمایندگان این کمیسیون با افزایش وام ازدواج به 300 میلیون و 350 میلیون تومانی برای زوج 25 سال و زوجه 23 سال در لایحه برنامه بودجه 1403 خبر داد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت لاستیک خودرو در بازار طی 2 سال گذشته با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

همتی رئیس سابق بانک مرکزی با انتشار این ویدیو در کانال تلگرامی خود به کنایه خطاب به رئیسی نوشت: «جناب آقای رئیسی! برای چندمین بار فرمودید؛ سریعاً اضافه برداشت بانکها تعیین تکلیف شود! اضافه برداشت بانکها بدلیل تامین مالی دولت و فعالیت بانکهای ناتراز، از رقم 30 همت درخرداد 1400، امروز به رقم 450 همت رسیده است. این حجم از اضافه برداشت چگونه با دستور، آنهم سریعاً، تعیین تکلیف خواهد شد؟

وقتی کالایی را در دیجی‌کالا جست‌وجو می کنید تمام موجودی آن کالا را که توسط فروشنده‌های مختلف عرضه شده می‌بینید. با وجود مشخصات یکسان، شاید با قیمت‌های متفاوت برای یک کالا مواجه شده باشید و همین مساله برایتان تبدیل به یک علامت سوال شده باشد؛ این که چرا قیمت یک کالا یکسان نیست و هر فروشنده قیمتی را اعلام کرده است؟

یک اقتصاددان هشدار داد: اگر این آخرین سنگر دلار یعنی دلار 50 هزار تومان هم از دست برود، موج چهارم تورمی در ایران آغاز می‌شود؛ با سقفی بالاتر از کل چند دهه اخیر.

تسنیم نوشت: بعد از ظهر روز گذشته در جلسه 4 ساعته ای که در وزارت کشور برگزار شد تصمیم های جدیدی درباره ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت و دریافت کد ملی خریداران طلا گرفته شد.

معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سیاست تثبیت اقتصادی را از اهداف اصلی بودجه خواند و گفت: درخواست تخصیص ارز متناسب با اولویت ها داده می شود و اگرچه دولت اعتقاد دارد که واردات خودرو در دستور کار باشد اما قطعا واردات خودرو اولویت نیست.

تجارت‌نیوز نوشت: بررسی داده‌های جدید مرکز آمار از رشد 142 درصدی قیمت بادمجان از شهریور 1400، یعنی زمان آغاز رسمی فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، تا پایان آذر 1402 حکایت دارد.

ایسنا نوشت: سرمایه‌گذاران طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا در سال آینده بی‌سابقه باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به همراه جمعی از مدیران این مجموع، از کارخانه کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهرستان بم بازدید کردند.

اقتصادآنلاین نوشت: اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی (ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال بودجه به تصویب مجلس برسد و به بودجه یک دوازدهم نخواهیم رسید، از مجوز برداشت 130 هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی و همچنین تخصیص ارز به ورادات خودرو در سال آینده بنا بر شرایط ارزی کشور خبر داد.