یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت سکه با وجود ثابت ماندن قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین عقب‌نشینی اندک قیمت دلار روندی افزایشی را تجربه کرد.

سال 1403 در حالی از راه میرسد که ایران همچنان با تحریم‌های نفتی روبروست و نفت خود را با تدابیر ویژه‌ای به مشتریان خاص به فروش می‌رساند.

شرکت معتمد هوشمند تکسا به عنوان هفتمین شرکت معتمد مالیاتی نوع اول توانست مجوز این فعالیت را از سازمان امور مالیاتی دریافت کند.

تجارت نیوز نوشت: بر اساس آمارهای منتشر شده، کدام کشورها بیشترین تورم را در سال 2023 تجربه کردند؟

همشهری نوشت: مازراتی، پورشه، بنز و بی‌ام و، پرشیا و سمند... از خارجی و داخلی همه جور خودرویی برای اجاره هست. ببین و سوا کن! بعضی هم برای جشن عروسی‌شان ماشین اجاره می‌کنند تا شعار «یک شب هزار شب نمی‌شود» را به بهترین نحو عملی کنند.

ایلنا نوشت: مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور با اعلام خبر افزایش 45 هزار تومانی قیمت دام زنده از واردات حدود 400 هزار راس دام سبک و سنگین در آینده نزدیک خبر داد و همزمانی این دو اتفاق را آمیخته به ابهاماتی دانست.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال اینده بار دیگر طرح تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو را مطرح کرده است.

تسنیم به نقل از رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق نوشت: بانک مرکزی با سیاست های منطقی موفق شد نرخ ارز را بر خلاف برخی پیش بینی‌ها در یک دامنه ثابت و مشخص حفظ کند.

اقتصادآنلاین نوشت: بازار خودروهای وارداتی قیمت کیا اسپورتیج 4 میلیارد و 650 میلیون تومان شد که رشد 150 میلیونی داشت.

خاطره‌ای آشنا از روزهای برفی و بارانی، تماشای گذر تاکسی‌های زرد خالی از مسافری است که جز برای پیشنهاد دربست با مبالغ زیاد، حاضر به سرویس‌دهی و سوار کردن افراد نیستند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: آنچه در تحلیل شکست برنامه دولت در مهار فقر مغفول مانده، وضعیتی است که به واسطه عبور از یک دهه معطلی اقتصاد به دولت سیزدهم تحمیل شده؛ بنابراین نتیجه‌گیری طبیعتاً دچار نقصان و نزدیک به سیاسی کاری است تا برآورد تخصصی.

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار در نخستین روز هفته رشد داشت. افزایش 500 تومانی قیمت این اسکناس بیشترین رشد در بیش از 15 روز گذشته بود. در حالی سیاست فریز ارزی بانک مرکزی به بهانه مهار تورم پایدار است که تورم 12 ماهه منتهی به آذر، 44.4 درصد افزایش داشته است.

اطلاعات آنلاین نوشت: کمبود بنزین در سال 1357 باعث صف خودروها مقابل جایگاه‌ها می‌شد.

اعتماد نوشت: یکی از گلایه‌های جدی مردم در سال‌های اخیر سختگیری‌های خسته‌کننده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی بوده است و متقاضیان تسهیلات خرد و کلان در دریافت تسهیلات، همواره با صف‌های طولانی چند ماهه مواجه بودند

دنیای اقتصاد نوشت: نشریه فارن پالیسی در گزارشی با پرداختن به تهدیدهای کشتیرانی در دریای سرخ مدعی است: ایران و همپیمانانش تهدید کرده‌اند که اختلالات در دریای سرخ را به آب‌های جدید می‌کشانند. در نتیجه این وضعیت هدف‌گیری حمل‌ونقل دریایی به طرز نگران‌کننده‌ای موفقیت‌آمیز بوده و هزینه‌ها را افزایش داده است.

اقتصادآنلاین نوشت: بررسی قیمت خودرو امروز نشان می دهد که قیمت پراید صفر در بازار آزاد افزایشی شده است.