شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جزئیات مهم درباره روش انتقال سهام عدالت به وراث از طرف سازمان بورس اطلاع رسانی شد.

به تازگی بیمه بدنه موتورسیکلت طرفداران زیادی پیدا کرده و موتورسواران به دنبال بیمه بدنه مناسب برای خود هستند که پوشش‌های مختلفی را شامل شود.

مهر نوشت: کاهش ساعات کاری در هفته از 44 ساعت به 40 ساعت در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گفته مقامات کشوری و استانی تاکنون هیچ مجوزی برای استحصال لیتیوم از دریاچه ارومیه صادر نشده و حتی درخواست شرکتی چینی برای برداشت شورابه رد شد، اکنون تنها دو شرکت خصوصی از نمک این منطقه به عنوان ماده اولیه تولید استفاده می‌کنند.

ایسنا نوشت: نیک کارتر، مدافع بیت‌کوین، در میان انتظارات فراوان در تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین نقطه‌ای (ETF) ایالات‌متحده، جهش نزدیک به 100 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) را از محدوده فعلی 40 هزار دلاری آن در سال 2024 پیش‌بینی کرد.

تسنیم نوشت: فعال بازار طلا گفت: در هفته نخست دی، قیمت‌ها به دلیل کاهش سطح تقاضا تابع نوسانات بهای انس جهانی بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

روزنامه دولتی ایران نوشت: پس از الزام به اتصال مشاغل مختلف به سامانه مؤدیان، 2 موج اعتراضی از سوی صنف طلافروشان در برابر این گام تحولی در نظام مالیاتی ایجاد شد.

عبدالناصر همتی در دنیای اقتصاد نوشت: از دلایل مهم شکل‌گیری تورم انتظاری و خود تورم، افزایش خرج کردن دولت در غیاب درآمدهای کافی، خصوصا درآمدهای نفتی است که معلول تحریم‌هاست و نیز تکالیف متعدد به نظام بانکی در کنار تداوم ناترازی آنهاست که میزان رشد پایه پولی یا همان پول پرقدرت بانک مرکزی را به‌شدت افزایش داده است و می‌دهد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت خودرو در هفته گذشته نوسان سنگینی داشت.

تسلا سایبرتراک یکی از بزرگترین خودروهای عرضه شده در سال 2023 است. در همین حین که تسلا همچنان به آزمایش و بررسی سایبرتراک ادامه می‌دهد، یکی از آنها در جاده‌های عمومی تصادف کرد!

در 28 دسامبر، Yuanhang Auto از گروه دایون، شاسی بلند شش نفره تماما الکتریکی خود را با نام H8 به بازار عرضه کرد. در مجموع پنج مدل با محدوده قیمتی 49200 تا 78800 دلار آمریکا) روانه بازار شد که در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک موجود است. دو مدل Y5 و Y7 گروه دایون در ایران، توسط صنایع خودروسازی ایلیا به تولید می‌رسند.

مهر نوشت: یک فعال حوزه کار گفت: حداقل دستمزد بر اساس خط فقر نسبی نه مطلق برای کلان شهرها باید 25 میلیون تومان و برای شهرستان‌ها نباید کمتر از 20 میلیون تومان باشد.

تجارت نیوز نوشت: قیمت دلار بیش از یک ماه است که در روند سایدوی قرار دارد و سیاست‌گذار با ارزپاشی این محدوده را برای دلار حفظ کرده است. این در حالی است که موضوع توافق برجام نیز که در 6 ماهه نخست سال به عنوان اهرمی برای مهار قیمت در بازار ارز به کار می‌رفت را نیز باید از دست رفته دانست.

در طول سال‌ها، ما شاهد بسیاری از رندرهای جالب خودرو بوده‌ایم که دگرگونی‌های غیرقابل تصور خودروهای موجود را به تصویر می‌کشند. تقریباً همه این تصاویر مجازی هرگز از مرحله یک پروژه فتوشاپ عبور نمی‌کنند. این داتسون 240Z جزو معدود پروژه‌های خوش شانسی بود که به یک خودروی واقعی تبدیل شد و این یک دستاورد دیدنی است.

تسنیم نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به واریز خرید خدمت کارکنان به صورت مستقیم به حساب تمام کارمندان، گفت: از طرف حساب واحد خزانه و خزانه‌داری به نفع ذی‌نفع نهایی پرداخت صورت گرفته و هیچ واسطه‌ای در این زمینه وجود ندارد.