شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: گرانی مسکن در سال‌های اخیر باعث شده است گاه و بی‌گاه زمزمه‌هایی در مورد ورود مردم به بازار املاک از مسیر بورس و با سرمایه‌های خرد به گوش برسد. زمزمه‌ها و وعده‌هایی که مدتی خبری از آن نبود و حالا به‌تازگی سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرده است تمام مقدمات فروش متری مسکن در بورس آماده شده و مجموعه مدیریت شهری منتظر دریافت مجوزهای لازم از طرف بازار سرمایه است.

بانک مرکزی درخصوص خدمات بانکداری الکترونیک در قالب‌های انتقال وجه، خرید و پرداخت قبض و روش‌های انتقال پول و خرید کارتی توضیحاتی برای متقاضیان ارائه کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در کدام قانون برنامه آمده که مشکل اساسی امروز ایران ساخت ورزشگاه است؟ البته گفته می‌شود این طرح با مشارکت چینی‌ها ساخته می‌شود، در حالی که ایران در 10 سال گذشته رتبه 2 تا 7 پرتعدادترین دانش‌آموختگان دنیا را داشته است و حالا که می‌خواهد سازه‌ای عظیم بسازد باید چینی‌ها این پروژه را انجام دهند؟

سدان تمام الکتریکی یوان‌هانگ، خودوروساز چینی، یوان‌هانگ Y6 با برد 1020 کیلومتر رونمایی شد. این خودرو از طراحی فوق‌العاده چشمگیری برخوردار است.

فارس نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مورد خرید و فروش طلا در سال 1400 تصویب شد، هیچ تغییر جدیدی پیدا نکرده است.

موسسه "کریر کست" در فهرست مشاغل پراسترس و کم‌استرس خود در سال 2023، شغل خبرنگاری را به‌عنوان هفتمین شغل پراسترس جهان معرفی کرد.

رییس پیشین بانک مرکزی به وعده رییسی برای کاهش قطعی تورم واکنش نشان داد.

ایرنا نوشت: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم اطلاعات واحدهای مسکونی خالی برای سال مالیاتی 1401 به تعداد 40 هزار و 213 مورد برای اشخاص دارای بیش از پنج واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ 8 دی 1402 اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت گردن گوسفندی 1 کیلوگرم 344 هزار تومان است.

تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با 0.18 درصد افزایش به 2069 دلار و 34 سنت رسید.

فروش خودروهای جدید در عربستان سعودی در سال 2022 با 12.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 636746 دستگاه رسید.

به اعتقاد فعالان حوزه کارگری، یک بی‌اعتمادی جدی بین کارگران، بازنشستگان و دولت شکل گرفته که به راحتی قابل ترمیم نیست.

ایلنا به نقل از آصفری، نماینده مجلس نوشت: دولت منابع دیگری مثل افزایش فروش نفت و همچنین درآمد دولت از محل مولدسازی اموال شرکت‌ها و نهادها در چهارچوب طرح مولدسازی، منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند.

وزیر اقتصاد درباره بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته و رکوردشکنی بانک ملت توییت نوشت.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت هر بسته 1.8 کیلوگرمی گوشت سینه مرغ 261 هزار تومان اعلام شد.