یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: براساس آمار تجمیعی تولید خودرو در آبان ماه امسال وضعیت تولید انواع خودروها در شرکت‌ها اعلام شد.

تجارت نیوز نوشت: بررسی روند قیمت دلاری مسکن از آذرماه 1400 تا آذرماه سال جاری حاکی از روند نوسانی اما صعودی این شاخص با توجه به شرایط بهای دلار و مسکن طی این دو سال است.

ایرنا نوشت: مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به آمار بالای کلاهبرداری‌ها در موضوعات پیش‌خرید ساختمان نسبت به ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

ایلنا نوشت: یک فعال صنفی بازنشستگان گفت: انتظار داریم حداقل به اندازه دو پایه دستمزد به بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی بدهند.

مهر نوشت: مهرداد بذرپاش گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان مساکن نهضت ملی بازپرداخت ماهانه تسهیلات پرداخت شده با رقم‌های بالا است که خارج از توان کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف جامعه است.

اکونگار نوشت: گزارش جامع بازار خرده‌فروشی ایران (سوپرمارکتی) در سال 1401 نشان می‌دهد که اندازه بازار ریالی محصولات خواروبار و کالاهای اساسی نسبت به سال 1400 نزدیک به 24.6درصد شده است.

سن ایچ، فضایی را تحت عنوان «جزیره شاد سن ایچ» در باغ کتاب تهران پیاده‌سازی کرده است که در آن کودکان می‌توانند علاوه بر یادگیری مسائل محیط زیستی و بازیافتی، از فضای این جزیره که برآمده از سریالی انیمیشنی با همین نام است لذت ببرند.

جدیدترین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم سالیانه کالا به تفکیک استان های کشور نشان می دهد که استان یزد بالاترین نرخ تورم را در بین استان‌ها داشته است.

خرده فروشی، آخرین حلقه در زنجیره عرضه است که کالا یا خدمات را به مصرف‌کننده نهایی ارائه می‌کند. خرده‌فروشان باید طیف گسترده و در حال تغییر مصرف‌کنندگان را در نظر بگیرند و مبتنی بر آن سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک انجام دهند تا حتی در دوران تورم نیز از سود بالا بهره‌مند شوند.

محصول جدید بانک پارسیان تحت عنوان «بسته زنجیره تامین کالاهای تند مصرف» (FMCG) در پنجمین نمایشگاه ایران ریتیل شو 2023، رونمایی شد.

ایلنا نوشت: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از ورود لپ‌تاپ‌های تقلبی به بازار ایران خبر داد.

عملیات اجرایی اتصال شهرهای نجف آباد و خمینی‌شهر در استان اصفهان به فیبر نوری (FTTX) با سرمایه‌گذاری شرکت آسیاتک آغاز شد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت پژوپارس LX صفر، در بازار به 640 میلیون تومان رسید و امروز با افزایش 15 میلیونی به 655 میلیون تومان رسیده است.

ایسنا به نقل از بیزنس نوشت: فهرست 500 میلیاردر برتر بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروتمندترین افراد جهان در سال 2023 حتی ثروتمندتر شده‌اند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کانال 2300 را می‌توان برای شاخص تا انتهای سال به عنوان محدوده احتمالی و همچنین کف آن در نظر گرفت.

تسنیم نوشت: سخنگوی شورای رقابت گفت: در رابطه با افزایش تعرفه‌ها در اولین فرصت در بدنه کارشناسی جلساتی را خواهیم داشت و اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا از دستورالعمل‌ها عدول شده باشد رسیدگی لازم انجام می شود.