شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه 450 کیلومتر شبکه سنتی فاضلاب وجود دارد که باید بازسازی و نوسازی شوند.

ایسنا نوشت: رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: اختلال نرم‌افزاری در برخی از سامانه هوشمند سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت بوجود آمده و تمام متخصصان مربوطه در حال تلاش برای حل این مشکل هستند و اخبار تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد.

برخی جایگاه های سوخت از دسترس خارج شدند.

فعالان بازار طلا معتقدند؛ متقاضی بازار طلا در طول امسال نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده است.

یک اقتصاددان با پیش‌بینی تورم در سال آینده، می‌گوید: تورم در خوشبینانه حالت در کانال 35 تا 40 درصد خواهد بود و در سناریو میانه، در حدود 40 تا 45 درصد خواهد بود.

ایسنا نوشت: دولت برای برخورداری کودکان از تغذیه سالم، به تازگی طرحی در قالب امنیت غذایی روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی کرده است تا بر این اساس کودکان 6 تا 59 ماهی که دچار مشکلات تغذیه‌ای هستند شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند؛ تاکنون 125 هزار کودک با دهک درآمدی یک تا هفت شناسایی و براساس دهک درآمدی خانوارشان مشمول دریافت اعتبار یک میلیون تا 600 هزارتومانی شده‌اند؛ حمایتی که بعد از گذشت...

مدیرعامل گاز استان کرمانشاه گفت: تا کنون پایش 2 هزار اداره در طرح رصد و پایش مصرف گاز ادارات استان کرمانشاه انجام شد.

ایسنا نوشت: وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پرونده موسوم به فساد چای دبش، مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذیربط در دولت برای رسیدگی به این پرونده را تشریح و تاکید کرد که معادل تمام دلارهای تخصیص یافته، ریال گرفته شده است.

عضو انجمن قطعه سازان کشور در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به واردات خودروهای دست دوم به کشور گفت: زمانی که این خبر اعلام شد بنده به عنوان یک قطعه‌ساز احساس نگرانی کردم و اگر ممنوعیت‌های وارداتی برداشته شود و تعرفه‌های خودرویی هم کاهش پیدا کند دیگر صنعت خودرویی در کشور باقی نمی ماند.

گسترش نوشت: بر اساس نظر برخی از صاحب‌نظران، این تنزل اقتصادی ممکن است در سال 1403 نیز ادامه یابد.

مهر نوشت: مدیرکل دفتر سبزیجات وزارت جهاد کشاورزی از عرضه 120 هزار تن هندوانه در شب یلدا به بازار خبر داد و گفت: قیمت هندوانه کیلویی 8 تا 10 هزار تومان است و البته با قیمت ارزان تر هم عرضه می شود.

دنیای اقتصاد نوشت: در چند روز گذشته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در توجیه افزایش 50 درصدی مالیات در لایحه بودجه 1403 نسبت به بودجه سال گذشته، چندین بار گفته است بخش مهمی از این افزایش مربوط به تورم است (نقل به مضمون) یا به عبارتی به مالیات‌گیری از تورم (کاهش ثروت) اذعان کرده است.‌

دنیای اقتصاد نوشت: طبق مصوبه هیات وزیران مبنی بر مجاز بودن وزارت کشور به ثبت سفارش، مجوز ورود و ترخیص دوهزار دستگاه خودروی سواری توسط فراجا ابلاغ شده است.

شرق نوشت: استفاده از مازوت آلوده، دو سال است که در جهان متوقف شده‌؛ اما گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تأکید کرده که نه‌تنها مصرف چنین سوخت منسوخ و به‌شدت آلاینده‌ای در کشور متوقف نشده، بلکه ناترازی انرژی سبب استفاده بیشتر از مازوت شده است.

همشهری‌آنلاین نوشت: قاسمی اظهار کرد: در سال 1385 مردم براساس 13 دهک رتبه‌بندی شدند و 49 شرکت حمایت از سهام عدالت را بر عهده دارند.

تجارت‌نیوز نوشت: محله مینی‌سیتی یکی از محلات شمالی تهران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی، امکانات و بافت نوساز از میانگین بالای خرید و فروش واحد مسکونی برخوردار است. اما با چه حدود قیمتی می‌توان در این محله خانه خرید؟