شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک صادرات ایران برای افزایش سرمایه برگزار و با رای اکثریت صاحبان سهام این بانک، سرمایه آن از طریق سلب حق تقدم و آورده نقدی، مبلغ 40 هزار میلیارد ریالی افزایش یافت.

ایلنا نوشت: بانک مرکزی اعلام کرد ادعای تأمین کسری ارز حمایتی از محل خرید ارز با نرخ بالاتر و افزایش پایه پولی از این محل کاملاً دروغ است و ادعای مطرح‌شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر تأمین کسری ارز ترجیحی با نرخی بالاتر به‌شدت تکذیب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه واردات دو تا سه میلیارد دلاری خودرو به صلاح کشور نیست، گفت: ظرفیت پرداخت 30 درصد افزایش حقوق به شاغلان وجود ندارد.

تجارت نیوز نوشت: جریان معاملات روز میانی هفته به گونه‌ای پیش رفت که چراغ نماگرهای تالار شیشه‌ای سبز شد. سبقت نمادهای کوچک از نمادهای بزرگ، برآیند معاملات روز دوشنبه بود. با این حال افزایش عرضه‌ها در بازه پایانی معاملات باعث شد تا بازار، سه‌شنبه را با حجم بالای عرضه‌ها شروع کند.

ایسنا نوشت: سید احسان خاندوزی اظهار کرد: تمام متغیرهایی که دولت می‌تواند به لحاظ سیاسی در طرف مدیریت تقاضای ارز، تحریک عرضه ارز و انتظارات از جهت دیپلماسی خارجی کنترل کند حاکی از این است که بحمدالله وضعیت با ثباتی در بازار ارز وجود دارد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند.

اقتصادآنلاین نوشت: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه شرایط حاد رکود در بازار طلا ادامه دارد، احتمال کاهش قیمت‌ها را رد کرد و گفت: مردم منتظر کاهش قیمت نباشند؛ هر چند اکنون وقت خرید طلا است و احتمال کاهش قیمت با توجه به ثبات چند ماهه خیلی کم است.

اقتصاد آنلاین نوشت: بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو پراید در تاریخ 20 آذر. برای مشاهده قیمت کارخانه پراید وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

هر بار که هیوندای یک خودروی جدید را روانه بازار می‌کند، یکی از مواردی که به طور مداوم در آن برتری دارد، ارائه فناوری‌ها و ویژگی‌های پیشرفته است.

اقتصاد نیوز نوشت: هنوز 10 روز تا شب یلدا مانده، اما قیمت میوه های یلدا صعودی شده است. گفته میشود در انبارها به اندازه 5 هزار تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه ذخیره شده تا قیمت ها بالا نرود. اما هم اکنون در میوه فروشی های سطح شهر، یک کیلو انار زیر 40 هزار تومان نیست و یکسری میوه فروشی ها انار را تا 99 هزار تومان هم می‌فروشند.

یارانه آذرماه به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز شده و از ساعت 24 امشب قابل برداشت است.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت هر کیلو گوشت شترمرغ در مغازه‌های سطح شهر تهران به طور متوسط به 700 هزار تومان رسیده است.

تجارت نیوز نوشت: داده‌های سال‌های اخیر نشان‌دهنده آن است که قیمت مسکن با تاثیر از تورم عمومی و نوسان‌های بازارهای مالی همواره در مسیر افزایشی قرار داشته است، تا آنجا که بر اساس آمارهای رسمی، قیمت مسکن از دهه 80 تا کنون بیش از دو هزار درصد رشد داشته است.

مهم‌ترین مشکل سپرده‌گذاری در بانک سود پایین نسبت به تورم است، با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلط خوب می‌توان تا 2 برابر بانک بازدهی کسب کرد.

تجارت نیوز نوشت: بازار سهام امروز هم شاهد پیشتازی تک‌سهم‌های کوچک و متوسط بود؛ شاهد این روند نیز رشد بهتر شاخص هم‌وزن در برابر شاخص کل بورس بود. پیشتر نیز کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز، پیش‌بینی کرده بودند که معاملات هفته سوم آذرماه در مسیر سهام کوچک و متوسط طی خواهد شد.

اقتصادآنلاین نوشت: نقل و انتقال خودرو و خرید و فروش در بازار در شرایطی بسیاری از نمایشگاهداران خودرو را با مشکل جدی مواجه ساخته که برخی از آنها، اقدام به دریافت حق کمیسیون بالاتری از خریداران و فروشندگان می کنند تا این کسادی بازار را جبران کنند؛ در حالیکه برخی مقامات مسئول صنفی در حوزه نمایشگاهداران خودرو می گویند که سقف حق کمیسیون آنها 0.3 درصد از هر یک از طرفین است.