شنبه 8 اردیبهشت 1403

خبر هواشناسی برای سه روز اول عید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر هواشناسی برای سه روز اول عید

سازمان هواشناسی درباره بارش‌های شدید در 14 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. سازمان هواشناسی درباره بارش‌های شدید در 14 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به ایران طی امروز خبر داد و با اعلام بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور، درباره بارش‌های شدید در 14 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی درباره بارش‌های شدید در 14 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به ایران طی امروز خبر داد و با اعلام بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور، درباره بارش‌های شدید در 14 استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز (دوشنبه 28 اسفند 1402) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی ایران، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ، در برخی مناطق گرد و خاک و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف روی خواهد داد.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی ضمن تقویت در مناطق یادشده، جنوب کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. چهارشنبه در اکثر مناطق کشور به‌جز برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در شمال شرق بارش‌های پراکنده و وزش باد روی داده و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور بارش در این مناطق آغاز شده و به‌تدریج مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق جنوب کسشور را در بر می‌گیرد.

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه 1402/12/28

زمان پایان: چهارشنبه 1403/01/01

نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف، احتمال بهمن.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/12/28: اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، قزوین، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، غرب همدان.

سه‌شنبه 1402/12/29: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، غرب مازندران، شمال استانهای فارس و بوشهر، ارتفاعات سمنان، غرب اصفهان.

چهارشنبه 1403/01/01: تهران، البرز، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع‌شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید.

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خبر هواشناسی برای سه روز اول عید 2