یک‌شنبه 8 مهر 1403

خدمت بدون منت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خدمت بدون منت

کرمانشاه - ایرنا - سازمان‌های مردم‌نهاد کرمانشاه در حوزه سلامت از ابتدای شیوع کرونا بدون چشمداشت و فقط برای حل مشکلات بهداشتی و روانی مردم، آستین همت را بالا زدند و در کارگاه عملی بحران کرونا نمره قبولی گرفتند.

22 سمن حوزه سلامت در کرمانشاه بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و از اوایل اسفند 1398 تا پایان اردیبهشت 1399 حدود 650 میلیون تومان را در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی هزینه کردند.

تهیه و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و موادغذایی، تهیه پارچه و کش برای تولید ماسک، تهیه و توزیع بازی‌های فکری بین نوجوانان و جوانان، ضدعفونی و گندزدایی شهرها، تهیه و توزیع لباس بیمار، دستکش و عینک محافظ بین نیازمندان، ارایه آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا به صورت حضوری و مجازی و تهیه و توزیع فیلم‌های آموزشی در مورد پیشگیری از بیماری کرونا بخشی از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد کرمانشاه برای مقابله با کرونا است.

سازمان‌های مردم‌نهاد در خدمت به مردم جلوتر از دولت قرار دارند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در جلسه تعیین هیات اندیشه‌ورز سمن‌ها که در استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از کادر درمانی و پزشکی استان برای مقابله با کرونا گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت ارایه خدمت به همشهریان بسیار قوی و موفق ظاهر شدند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

فریبرز نجفی‌مهر بر هم افزایی و ارتباط سمن‌ها با یکدیگر تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد تا زمانی که در شبکه‌های تخصصی خود فعالیت نکنند و پراکندگی و چنددسته‌گی بین‌آنها وجود داشته باشد، نمی‌توانند بر تصمیمات دولت و سیاست‌گذاران تاثیر مطلوبی داشته باشند.

وی مهمترین وظیفه هیات اندیشه‌ورز را ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین استانداری و سمن‌ها دانست و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد بدون ادعا جلوتر از دولت با مردم ارتباط دارند و ما باید با تشکیل یک اتاق فکر ویژه بتوانیم از این ظرفیت برای جلب اعتماد مردم و حل مشکلات آنها بهره ببریم.

اگر سمن‌ها مطالبه‌گری کنند مدیران جرات کم کاری ندارند

نجفی‌مهر در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود و مرگ امثال خانم آسیه پناهی (آلونک نشین کرمانشاهی) خواستار ایفای نقش بیشتری از سمن‌ها شد و گفت: اگر سمن‌ها به صورت شبکه‌ای و مداوم در حوادث این‌چنینی نقش پررنگی داشته باشند، مدیران جرات کم‌کاری ندارند و این حادثه تلخ برای همه ما یک هشدار بزرگ بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سمن‌ها باید مطالبه‌گری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: متاسفانه برخی از مدیران، سازمان‌های مردم‌نهاد را رقیب خود می‌دانند اما واقعیت این است که سمن‌ها با وجود کمبودهای موجود کارهای بزرگی انجام دادند و در بسیاری از موارد دلسوزتر از مدیران و ارگان‌های دولتی عمل کردند.

فریبرز نجفی مهر مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه

سمن‌ها باید حق رای و تصمیم‌گیری داشته باشند

مدیر موسسه صدای سلامت کرمانشاه هم در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از آقای نجفی‌مهر به خاطر نوع نگاهی که به فعالیت سمن‌ها دارند، گفت: برای ایجاد تعامل بیشتر سمن‌ها با یکدیگر، حضور در شورای اداری، حق رای و تصمیم‌گیری، هیات اندیشه‌ورز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

امیرعلی بابایی، با اشاره به دیگر خصوصیات هیات اندیشه‌ور افزود: متاسفانه امروز مسوولان نگاه ابزاری و همچنین نگاه امنیتی به سمن‌ها دارند که باید در این هیات برای این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

آموزش سمن‌ها، تلاش برای حذف موازی کاری در ادارات، ایجاد بانک اطلاعاتی قوی از سمن‌ها، افزایش مطالبه‌گری سمن‌ها و تلاش برای حذف بروکراسی اداری از دیگر فواید و وظایف هیات اندیشه‌ورز سمن‌ها بود که بابایی به آن ها اشاره کرد.

امیرعلی بابایی مدیرعامل انجمن صدای سلامت کرمانشاه

جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد باید تعریف و تثبیت شود

مدیرعامل خیرین مدرسه‌ساز کانون نشاط شهرستان سنقر هم در این جلسه بزرگترین مشکل سمن‌ها را نداشتن جایگاه دانست و گفت: تا زمانی که جایگاه سمن‌ها در جامعه تثبیت نشود نمی‌توانیم به صورت مفید و موثر فعالیت‌های خود را پیش ببریم.

عبدالله نجفیان اظهار داشت: کار سازمان‌های مردم‌نهاد از سر عشق و محبت و جذب امکانات برای مردم است اما امروز سمن‌ها به صورت مستقیم نمی‌توانند تاثیرگذار باشند که این مهم نیازمند تعریف جایگاهی ثابت برای این انجمن‌های مردمی است که البته یک مشکل کشوری است.

عبدالله نجفیان مدیرعامل خیرین مدرسه‌ساز کانون نشاط شهرستان سنقر

خیرین، ادارات و انجمن‌ها در مجموع 7 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک کردند

مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، میزان کل کمک‌های خیرین و نهادها و انجمن‌های مردم‌نهاد را هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: فعالیت‌ها و کمک‌های سمن‌ها و خیرین از زلزله تا کنون ادامه دارد و امروز هم با گندزدایی از معابر، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی خدمت بسیار بزرگی انجام دادند.

مسعود قلعه‌سفیدی، با اشاره به قدردانی رییس جمهوری از سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با کرونا گفت: متاسفانه امروز مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند و ما مجبور شدیم پنجمین بخش را در بیمارستان فارابی برای کرونا افتتاح کنیم.

مسعود قلعه سفیدی مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
خدمت بدون منت 2
خدمت بدون منت 3
خدمت بدون منت 4
خدمت بدون منت 5