سه‌شنبه 10 مهر 1403

خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در تشکیل صندوق‌های محلی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در تشکیل صندوق‌های محلی دارد

مشهد - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر 193 صندوق خرد محلی در این استان تشکیل شده که به لحاظ کمی و کیفی خراسان رضوی رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

علی آبیلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد صندوق سه مورد عشایری و بقیه روستایی هستند. وی با بیان این که مجموعه اعضای این صندوق ها پنج هزار و 407 نفر است ادامه داد: این افراد پنج میلیارد ریال در این صندوق ها سپرده گذاری کرده‌اند و در قبال آن تاکنون به 146 طرح مبلغ 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است. مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: با واحد ترویج جهاد کشاورزی استان نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و کارشناسان در ارتباط با طرح‌های توجیهی، تسهیلگری، کارآفرینی و آشنایی با اعتبارات خرد در رسته های پرورش دام، صنایع دستی، محصولات گلخانه، فرش‌دستبافت، گردشگری، صنایع غذایی و زنبورعسل کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار کرده‌اند.

صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد مالی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی در کشور است که در دو زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خرد فعالیت می‌کند. ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده‌های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه با محوریت فعالیتهای کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.

*س_برچسب‌ها_س*