پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خرید حضوری از فروشگاه‌های زنجان 32 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خرید حضوری از فروشگاه‌های زنجان 32 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید حضوری مردم این استان از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های عرضه کالا به میزان 32 درصد کاهش یافته است.

ناصر فغفوری روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: برخی واحدهای صنفی از 23 فروردین‌ماه، فعالیت خود را آغاز می‌کنند که پروتکل‌های بهداشتی و شرایط و نحوه فعالیت این واحدها به صورت کشوری، ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: قبل از شروع به کار واحدهای صنفی، لیست آن‌ها تهیه خواهد شد تا پروتکل‌های بهداشتی لازم تهیه و جهت اجرا ابلاغ شود.

فغفوری با اشاره به تامین اقلام مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: تمام اقلام اساسی مورد نیاز مردم در این ایام، تهیه و ذخیره‌سازی شده و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اظهار داشت: 150 تن شکر برای این ایام، پیش‌بینی شده که در بسته‌های سه کیلویی با قیمت مناسب به مردم عرضه خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی این استان، گفت: تنها در یک روز / 17 فروردین / 695 بازرسی مشترک و 29 بازرسی مستقل انجام شده که در این زمینه 10 تعهد، 29 اخطار و 7 واحد پلمب و 493 تذکر داده شده است.

فغفوری در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، تعطیلی واحد تولیدی در استان قابل قبول نیست و همه باید با حداکثر توان فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه، برخی واحدها از ششم و برخی دیگر از 16 فروردین، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*