چهارشنبه 18 مهر 1403

خسارت 300میلیارد تومانی کرونا به ورزش شمال شرق تهران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خسارت 300میلیارد تومانی کرونا به ورزش شمال شرق تهران

تهران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران اعلام کرد از زمان شیوع کرونا تاکنون 600 باشگاه خصوصی شمال شرق پایتخت 300 میلیارد تومان زیان دیدند.

جعفر زرنگار روز دوشنبه با بیان اینکه مردم زنجیره اساسی برای درآمدزایی باشگاه های ورزشی محسوب می‌شوند به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر با تعطیلی 600 مجموعه ورزشی در این حوزه بیش از 5 هزار پرسنل زن و مرد و مربی ورزشی بیکار شدند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش برای جبران خسارت مجموعه های ورزشی از کرونا سامانه ای به نام کارآ معرفی کرده تا صاحبان مجموعه های ورزشی بتوانند از وام های دولتی در دوران کرونا بهره مند شوند.

به گفته زرنگار، به رغم ثبت 600 مجموعه ورزشی در سامانه کارآ هیچ یک از اماکن ورزشی زیاندیده تاکنون وام‌های کرونایی خود را دریافت نکرده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران همچنین گفت:30 مکان ورزشی دولتی این منطقه از تهران از طریق ماده 88 (اجاره اماکن به بخش خصوصی) سالانه 4 میلیارد تومان درآمد خود را به خزانه واریز می کردندکه پس از کرونا و در این شرایط بحرانی با خوشبینانه ترین حالت این میزان به یک میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از وزارت ورزش و مسئولین کشور کمک به مجموعه ها برای احیای ورزش است، ابراز امیدواری کرد که این مهم هر چه سریعتر محقق شود.

زرنگار با بیان اینکه سال گذشته مجوز 100مجموعه ورزشی جدید در حوزه ورزش شمال شرق تهران صادر شده است، گفت: امسال این میزان به دلیل شیوع کرونا به کمتر از 10 مورد رسید.

وی همچنین به بسته های تشویقی برای حمایت از پیمانکاران ماده 88 اشاره و عنوان کرد: پیشنهاد شده که اجازه یکسال تمدید مجموعه ورزشی پس از ریشه کن شدن کرونا به پیمانکاران داده شود.

حوزه ورزشی شمال شرق تهران، چهار منطقه شهری شامل چهار، هفت، هشت و 13 را تحت پوشش خود قرار می دهد.

براین اساس سال گذشته بیش از 46 هزار ورزشکار سازمان یافته از خدمات ورزشی شمال شرق پایتخت بهره مند شدند.

*س_برچسب‌ها_س*