شنبه 14 مهر 1403

«خطای انسانی» راننده بیل مکانیکی دلیل اصلی سانحه قطار مشهد - یزد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«خطای انسانی» راننده بیل مکانیکی دلیل اصلی سانحه قطار مشهد - یزد

رستمی گفت: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بیل مکانیکی بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت حادثه دلخراش قطار مسافربری «مشهد - یزد» به ملت ایران و خانواده‌های داغدار، اظهار داشت: امدادرسانی و اقدامات لازم از همان دقایق اولیه حادثه آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: در خصوص علت حادثه نیز تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در محل حادثه مستقر هستند تا بررسی‌های دقیق انجام شود و سپس گزار کامل علت حادثه را به عرض مردم ایران خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: آنچه که معلوم است در این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی شب‌ها کار می‌کنند که مسیر را ترمیم یا بازسازی کنند که طبق روال گذشته شرکت‌های پیمانکاری که با راه‌آهن قرارداد دارند این اقدام را انجام می‌دهند.

قاسمی گفت: گویا عملیات اجرایی مسیر ساعت 4 و 30 دقیقه صبح به پایان می‌رسد و کارگاه تعطیل می‌شود و بعد از آن دو قطار باری در مسیر حرکت می‌کنند و مسیر را طی کرده‌اند و قطار سومی باید مسیر را می‌رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیل میکانیکی علت اصلی حادثه بوده است، افزود: در وهله نخست به لوکوموتیو برخورد و سپس به واگن‌های بعدی و به دلیل آنچه که تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی در گزارش اولیه داده‌اند در پی سانحه لوکوموتیو شیشه‌های جلو طی برخورد با بیل مشکل‌ساز می‌شود و سپس ترمز می‌کند و باعث این حادثه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بیل مکانیکی بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

انتهای پیام /