یک‌شنبه 17 تیر 1403

خنده کودکان با لوپتوی کرمونی‌ها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خنده کودکان با لوپتوی کرمونی‌ها

انیمیشن کمدی و شاد «لوپتو» در کمتر از یک هفته اکران در سینماها توانسته با جذب بیش از 12 هزار مخاطب، خنده را بر لبان کودکان بنشاند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهایی که حال عمومی سینما و بالطبع تماشاگران و مخاطبان آن غم انگیز، کسل کننده و ناآرام است، انیمیشن «لوپتو» سعی دارد که با کمدی و طنزی که در جان مایه خود دارد، بار دیگر شادی و نشاط را بر لب کودکان و خانواده های آنها بنشاند؛ کودکانی که حق طبیعی شان این است که در فضایی شاد، آرام و بدون استرس و با آرامش در کنار خانواده هایشان به تماشای فیلم و انیمیشن در سینماها بنشینند و از این محیط لذت ببرند.

فروش 365 میلیونی در کمتر از یک هفته

سینمایی انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمد حسین صادقی به عنوان اولین محصول انیمیشن سوره از 11 آبان ماه اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کرده است و توانسته در کمتر از یک هفته با 12 هزار مخاطب به فروش 365 میلیون تومانی برسد. پیش از اکران لوپتو، مخاطبان با استقبال از انیمیشن «پسر دلفینی» چند هفته ای ان را صدرنشین بلامنازع گیشه قرار دادند و این انیمیشن سینمایی که اکران خود را از دوم شهریور ماه آغاز کرده بود، حالا با 633 هزار مخاطب، به فروش بیش از 16 میلیارد تومانی رسیده است.

محمد حسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو درخصوص نحوه ساخت این کار که در کرمان انجام شده می گوید: ما در استدیوی انیمیشن فراسوی ابعاد کرمان در سال 1394 تصمیم به ساخت یک پروژه سینمایی گرفتیم و پس از بررسی طرح‌های مختلف و داستان‌هایی که داشتیم در نهایت داستان لوپتو انتخاب و تولید این کار از تابستان سال 95 آغاز و تا زمستان 98 طول کشید و در این مدت تقریبا 50 نفر از بچه‌های کرمان در تولید این انیمیشن فعالیت داشتند؛ قرار بود «لوپتو» در نوروز 1399 در سینماها اکران شود ولی با شروع کرونا و تعطیلی سینماها اکران این کار به تعویق افتاد تا در نهایت در این برهه از زمان تصمیم به اکران گرفتیم.

لوپتو یعنی چی؟

لوپتو در واقع کلمه‌ای در گویش کرمانی به معنی اسباب بازی است. در گذشته‌ها مادرها با وسایلی که در دسترسشان بود برای کودکان خود اسباب بازی می‌ساختند. این اسباب بازی‌ها عموما عروسک‌هایی از جنس پارچه بود که اسم این عروسک‌های دست ساز لوپتو نام داشت. این انیمیشن داستان یک آسایشگاهی است که مدیر آن به نام آقای کمالی بیماران خود را با ساخت اسباب بازی درمان می‌کند تا یک روز اتفاقی برای کارگاه اسباب بازی او می افتد و همه چیز خراب می شود...

حضور در ترکیه

عوامل ساخت این انیمیشن پیش از اکران عمومی،«لوپتو» را راهی جشنواره ای در ترکیه کردند تا پس از موفقیت احتمالی در این فستیوال، مسیر اکران خود را هموارتر کنند؛ جشنواره بین‌المللی فیلم کودک «یونیورسال» با عنوان اختصاری UFKK از 15 تا 19 سپتامبر (24 تا 28 شهریور) در استانبول ترکیه و در بخش رقابتی میزبان این انیمیشن ایرانی بود.

اکران برای شهرهای بدون سینما

عماریار که معمولا در مسیر اکران های مردمی خود از آثار با مضامین انقلابی و ارزشی دفاع می کند، حالا دست روی انیمیشن لوپتو گذاشته تا آن را در شهرهای بدون سینما اکران کند؛ متقاضیان در این اکران های مردمی با امکانات در اختیار خودشان آن را در مکان‌هایی مانند مسجد، دانشگاه، حوزه علمیه، فرهنگسراها و به ویژه مدارس به نمایش می گذارند. شروع اکران‌های مردمی انیمیشن سینمایی «لوپتو»، از یازدهم آبان ماه وهمزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید؛

اکران‌های جدید و اقبال گیشه به لوپتو

موفقیت آغوشش را برای لوپتو باز می کند؟

خنده کودکان با لوپتوی کرمونی‌ها 2
خنده کودکان با لوپتوی کرمونی‌ها 3
خنده کودکان با لوپتوی کرمونی‌ها 4