شنبه 14 مهر 1403

خودباوری در الگوی حرکتی امام خمینی (ره) ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خودباوری در الگوی حرکتی امام خمینی (ره) ایجاد شد

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی گفت: اگر مجموعه‌ای مانند جهاددانشگاهی تاسیس شد تا کارهای بزرگی انجام دهد، حاصل خودباوری است که امام خمینی (ره) ایجاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه جهاددانشگاهی، حمیدرضا طیبی در نشست تخصصی «جامعه، مردم و آسیب‌های اجتماعی از منظر امام خمینی (ره)» که در آستانه سی‌ویکمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیان داشتند که این انقلاب بدون امام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست که به واقع همین طور است.

وی با اشاره به این که اگر مجموعه‌ای مانند جهاددانشگاهی تاسیس شد تا کارهای بزرگی انجام دهد، حاصل خودباوری است که امام خمینی (ره) ایجاد کرد و افزود: امام راحل خیلی ساده گفت اگر بخواهیم می توانیم.

رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه توسعه علمی، فناوری و فرهنگی کشور نداریم؛ مشکل اصلی نداشتن اعتماد به توانمندی‌های داخلی است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در کشور به پیشرفت برسیم باید یک وفاق عمومی داشته باشیم و از اختلافات پرهیز کنیم. در بحران اخیر و شیوع کرونا، دیدیم که همدلی نسبی بین همگان وجود داشت و موفقیت‌ها در این عرصه کم نبود. صلاح جامعه ما این است که اگر می‌خواهد موفق باشد، باید به توصیه ها و فرامین امام راحل عمل کند. امامی که پرورش‌یافته مکتب اسلام است؛ اسلامی که به عنوان دین کاملی در اختیار بشر گذاشته شده و قرار است زندگی سعادتمندانه دنیا و آخرت را برای آن‌ها ایجاد کند.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی برای معرفی شخصیت، آرمان‌ها و باورهای امام (ره)

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در این نشست با بیان این که جهاددانشگاهی ثمره عملی ایده تقویت خودباوری در ادبیات حضرت امام (ره) بود، اظهار داشت: شاید لازم باشد ضمن تبیین مباحث به راهکارها هم توجه بیشتری شود. نسل جدید اگرچه فاصله زمانی زیادی با دوران حیات حضرت امام (ره) دارد، اما می‌تواند مؤلف باورها و عقاید ایشان باشد.

وی افزود: رویکرد معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای معرفی شخصیت، آرمان‌ها و باورهای حضرت امام (ره) است. امروزه بسیاری از شبهات وجود دارد و با نسلی روبرو هستیم که فقط از یک مرجع اطلاعات مورد نیاز و پاسخ به پرسش‌های خود را دریافت نمی‌کند و ممکن است به طرق دیگری این پرسش‌ها پاسخ داده شود. لازم است از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*