شنبه 29 اردیبهشت 1403

خوزستان / افراد بالای 18 سال می توانند واکسن بزنند

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

در استان محدودیت سنی برای دریافت واکسن وجود ندارد و همه افراد بالای 18 سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرط سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال از امروز در خوزستان حذف شده و همه افراد بالای 18 سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تمامی پایگاههای تجمیعی و مراکز تزریق واکسن اعلام کرده با توجه به ذخیره خوب واکسن در استان محدودیت سنی برای دریافت واکسن وجود ندارد و همه افراد بالای 18 سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در خوزستان تا روز گذشته مجموعا 2 میلیون و 304 هزار و 78 دز واکسن در مراکز تزریق واکسن استان تزریق شده است که از این تعداد یک میلیون و 486 هزار و 218 دز اولی و 817 هزارو 860 دز دومی بوده است.

وی گفت: شهرستان بهبهان با تزریق 151 هزارو 90 دز و پوشش 67.9 درصدی نوبت اول و 38.1 درصدی نوبت دوم در صدر شهرستانهای استان از لحاظ استقبال از واکسیناسیون کرونا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: شهرستان شادگان با 22 هزارو 558 واکسن، حمیدیه با مجموع 10 هزار و 21 واکسن، کارون با 31 هزار و 557 واکسن کمترین استقبال را از میزان دریافت واکسن کرونا داشته اند که لازم است مسئولان این شهرستانها برای ترغیب مردم به واکسن اقدامات بهتری انجام دهند.

وی گفت: خوشبختانه در اهواز هم استقبال خوبی از واکسن شده است به طوریکه در شرق اهواز 405 هزار و 279 دز واکسن و در غرب اهواز هم 324 هزار و 872 دز واکسن به مردم تزریق شده است که شامل 58 درصد جامعه هدف در نوبت اول و 33 درصد در نوبت دوم بوده است که پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه این درصد به حد مطلوبی رسیده و بیشتر مردم اهواز در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: بر اساس آمار موجود جمعیت بالای 18 سال استان سه میلیون و 150 هزار نفر می باشد که یک میلیون و 486 هزار نفر معادل 47 درصد جمعیت استان تا کنون یک دز واکسن خود را دریافت کرده و امیدواریم با شدت یافتن طرح واکسیناسیون در استان حد اکثر تا آخر آبان به رقم قابل قبولی برای این امر دست یابیم.

دکتر ابول نژادیان اضافه کرد: خوشبختانه چند روزی است که آمار ابتلا و مرگ و میر در استان کاهشی شده که این نشان می دهد واکسیناسیون در قطع زنجیره ابتلای افراد به کرونا بسیار موثر است و لذا از همه مردم درخواستی می کنیم برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز 12 شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/003N1P