سه‌شنبه 12 تیر 1403

داریوش فروهر

داریوش فروهر

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه ایران نوشت: چندی قبل محمد توسلی، دبیرکل نهضت آزادی در اظهاراتی مدعی شد وقتی در سال 69 تعدادی از اعضای نهضت آزادی دستگیر شدند، به مدت چهار ماه شکنجه شدند و از آنها خواسته می‌شد اعتراف کنند که ابراهیم یزدی جاسوس سیا در ایران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان دولت ابراهیم رئیسی اظهارات یکی از ماموران اطلاعاتی دخیل در بازداشت اعضای نهضت آزادی در سال 1369 را منتشر کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان بعد پخش قسمت اول سریال جدید شبکه نمایش خانگی، خواستار سانسور این سریال شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: عباس سپاسی میگوید: استاد تکمیل همایون می گفت که یک وقت ملاقاتی از آیت الله محمدی گیلانی گرفتم، رفتم و گفتم حضرت آیت الله من را دوباره زندانی کنید، ایشان در جواب گفت برای چه دوباره شما را زندانی کنیم، گفتم چون زمانی که زندان بودم، به خانواده من تحت عنوان خانواده زندانیان کمک می کردند، الآن که آزاد شده ام، دیگر آن کمک ها هم قطع شده...

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «روزی برای شنیدن اعتراض یا تمجید؟» مروری بر حضور روسای جمهور در دانشگاه‌ها در سه دهه اخیر به مناسبت روز دانشجو داشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه ایران با انتقاد از مسیح مهاجری نوشت: دلیل اصرار مهاجری بر رویکردی شکست‌خورده در طول 4 دهه مشخص نیست؛ آنچه معلوم است کارنامه‌ای است که باعث شده منتقدان او محصول عملکردش را «گروگان گرفتن میراث شهید بهشتی» بخوانند و از او بخواهند به جای تجویز استعفا به رئیس‌جمهور، بیش از این با حیثیت این میراث بازی نکند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان دولت ابراهیم رئیسی در یادداشتی به مسیح مهاجری مدیرمسئول جمهوری اسلامی حمله کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلبهمسو با گروهک منافقین و طیف‌های رادیکال ضدانقلاب، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر حمزه نژاد، خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «» نوشت: شاید پیش داوری و حرکت جلوتر از وقایع از جمله ویژگی‌های امروز جامعه رسانه‌ای کشورمان اعم از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی باشد. در ماجرای قتل «داریوش مهرجویی» کارگردان بنام کشورمان این موضوع بسیار محسوس است. گمانه‌زنی رسانه‌ای یکی از راه‌های پر کردن خلاء‌های اطلاعاتی...

وب‌گاه گسترش

مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش نوشت: اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها خودداری شود. مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به قتل داریوش مهرجویی و همسرش نوشت: اگر بررسی‌ها...

وب‌گاه خبر آنلاین

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هرچند هنوز انگیزه و عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی مشخص نشده ولی آنطور که از گزارش مختصر و در عین حال روشنگر خانم وحیده محمدی‌فر همسر داریوش مهرجوئی که قبل از حادثه داده پیداست، به احتمال زیاد فرد یا افرادی از اتباع بیگانه با هدف سرقت مرتکب این جنایت شده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به ابعاد احتمالی قتل داریوش مهرجویی و همسرش پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد عاملان جنایت ابتدا داریوش مهرجویی را کشته و سپس همسر او را به قتل رسانده‌اند. تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد عاملان جنایت ابتدا داریوش مهرجویی را کشته و سپس همسر او را به قتل رسانده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

مشخص نیست اصرار امام بر حضور داریوش فروهر در شورای انقلاب به خاطر آن بوده که حضور یک چهره ملی را در غیاب دکتر سنجابی لازم می دانسته یا احتمال پیشنهاد نخست وزیری به او مثل بختیار اما این نقل هم مشهور است که مصطفی خمینی در زندان اوایل دهه 40 و در قزل قلعه هم بند داریوش فروهر بوده و از او نزد امام بسیار به نیکی یاد کرده...

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران در گزارشی به بهانه انتشار 6 سند درباره نحوه شکل‌گیری و انتخاب اعضای شورای انقلاب و دستخط امام خمینی در اصلاح و تغییر اساسنامه پیشنهادی نکاتی از آن را تحلیل کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در فاصله 22 دی‌ماه سال 57 که نهاد شورای انقلاب اسلامی رسما و براساس ماموریت‌های بسیار مهمی که امام خمینی تعیین کرده بود، تشکیل شد تا زمان پایان کار شورا در 29 تیرماه 1359 که قوه مقننه کشور با تشکیل مجلس شورای اسلامی رسما مستقر شد، این نهاد سهمی ممتاز در تعیین و تشکیل ساختارها و مهم‌ترین اقدامات نظام نوتاسیس جمهوری اسلامی داشته و همچنین اعضای این نهاد در اکثر رخدادها و تلاطم‌های سیاسی...