سه‌شنبه 12 تیر 1403

داریوش فروهر

داریوش فروهر

وب‌گاه خبر آنلاین

در ادامه انتشار اسناد تاریخی از دوران رهبری امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شش سند مهم مربوط به شورای انقلاب اسلامی برای اولین بار در جماران منتشر می شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

6 سند مهم از شورای انقلاب برای نخستین بار منتشر می شود؛ شامل یادداشت کوتاه امام خمینی در تأکید بر عضویت داریوش فروهر در شورای انقلاب و پاسخ امام به پیام تلفنی آیت‌الله منتظری درباره عضویت وی در شورای انقلاب + تصاویر اسناد تاریخی در فاصله 22 دیماه سال 57 که نهاد شورای انقلاب اسلامی رسما و براساس مأموریت های بسیار مهمی که امام خمینی تعیین کرده بود تشکیل شد، تا زمان پایان کار شورا در...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روزنامه نگار پیشکسوت و سردبیر سابق روزنامه خرداد گفت: خط قرمزها نمی‌ماند. کم‌کم کم می‌شود. این عوام‌زدگی که در مدیریت فرهنگی وجود دارد باید تمام شود. اصلا من نمی‌دانم که اینها از کجا پیدایشان شده است. نه رسانه را می‌شناسند و نه فرهنگ را

وب‌گاه عصر ایران

«سوء تفاهم‌ها بر سر ارتباط با سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران به خاطر استفاده از کلمه Dear درباره من در مکاتبات بود در حالی که آن dear مثل کلمات احترام‌آمیز ماست نه این که من عزیز او باشم!»

وب‌گاه مشرق نیوز

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگویی به بیان خلاصه‌ای از زندگی علمی و سیاسی خود پرداخته و نسبت به برخی هجمه‌ها و تهمت‌هایی که به او وارد می‌شود نیز واکنش نشان داده است.

وب‌گاه عصر ایران

در خرداد 1356 سنجابی، فروهر و بختیار در نامه‌ای به شخص شاه نوشتند: «در مقامات دولتی و پارلمانی و قضایی کسی را که صاحب تصمیم و مسؤولیت و مأموریتی غیر از پیروی از اوامر ملوکانه داشته باشد، نمی‌شناسیم».

وب‌گاه عصر ایران

دکتر مصدق رهبر جبهه‌ای بود که احزاب و گروه‌های تشکیل‌دهنده آن نه تنها لیبرال نبودند، بلکه مرزبندی آن‌ها با لیبرالیسم فاش‌تر از آفتاب بود. هدف اساسی مصدق، هدفی ناسیونالیستی و پروژه سیاسی وی نیز بیش از هر چیز پروژه‌ای استقلال‌طلبانه (و نه آزادی‌خواهانه) بود.

خبرگزاری مهر

کتاب «عروج از شاخه زیتون» نوشته جواد کلاته عربی درباره زندگی حاج‌احمد متوسلیان توسط نشر 27 بعثت و انتشارات موسسه مطبوعاتی ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

اینیاتسیو سیلونه متفکر بزرگ ایتالیایی در «نان و شراب» می‌نویسد: دن پاپولو گفت: شنیده‌ام در این کوه معدنی وجود دارد. بونیفاتسیو با نگرانی واکنش نشان داد: خدا نکند! - چرا؟ مرد چوپان در توضیح می‌گوید: مادام که کوه فقیر است مال ماست اما همین که معلوم شود غنی است دولت آن را تصاحب خواهد کرد. دولت یک دست دراز دارد و یک دست کوتاه. دست دراز دولت به همه جا می‌رسد و برای گرفتن است و دست کوتاه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تصویری مربوط به سال‌های اول انقلاب منتشر شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در این عکس کمتردیده‌شده چهره‌هایی چون داریوش فروهر، هاشم صباغیان، ابوالحسن بنی‌صدر، صادق طباطبایی و مصطفی میرسلیم دیده می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

تصویری مربوط به سال‌های اول انقلاب. گروهی از رجال سیاسی به همراه حسین شاه‌حسینی رییس وقت سازمان تربیت بدنی، به بازدید زورخانه‌ای در تهران رفته و با جمعی از باستانی‌کاران عکسی به یادگار گرفته‌اند. در این عکس چهره‌هایی چون داریوش فروهر، هاشم صباغیان، ابوالحسن بنی‌صدر، صادق طباطبایی و مصطفی میرسلیم دیده می‌شوند./ تاریخ ایرانی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عکس کمتردیده شده از بنی صدر و میرسلیم در زورخانه را ملاحظه کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

تریخ ایرانی نوشت: تصویری مربوط به سال‌های اول انقلاب. گروهی از رجال سیاسی به همراه حسین شاه‌حسینی رییس وقت سازمان تربیت بدنی، به بازدید زورخانه‌ای در تهران رفته و با جمعی از باستانی‌کاران عکسی به یادگار گرفته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: چهار سال بعد از مشارکت سرتیپ محمدولی قرنی در کسوت فرمانده پادگان رشت در کودتای انگلیسی - آمریکایی 28 مرداد 1332، نقشه کودتای دیگری از او لو رفت.