سه‌شنبه 12 تیر 1403

داریوش فروهر

داریوش فروهر

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه همشهری درباره داریوش فروهر نوشت: او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن‌پرست بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه همشهری نوشت: خدا رحمت کند مرحوم فروهر را. او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن‌پرست بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: دشمن ادعا دارد در رسانه‌های ایرانی نه اعتبار دارند و نه مخاطب! اگر اینگونه است چرا باید رسانه‌های داخلی را هک و از حمله سایبری به خبرگزاری فارس با هشتگ های #فارس_گیت استقبال کنند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن‌پرست بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه کیهان برای تحقیر مواضع سیاسی او تعبیر «حزب دو نفره ملت ایران» را به کار می‌برد تا بگوید جز زن و شوهر عضو و هوادار ندارد. هر دو عضو حزب دو نفره را اما کشتند و ده ها هزار نفر پیکر آن دو را در آذر 1377 تشییع کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مهرداد ویس‌کرمی درباره تهیه طرحی با هدف تشدید مجازات‌ها برای دانشجویان از جمله ممنوع‌الخروجی 10 ساله گفت: چنین طرحی را ندیده‌ام.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

داریوش فروهر آن قدر به زندان رفته و به لحاظ قد و قامت و چهره شاخص بود که گاه او را تفتیش نمی‌کردند و یک بار با خود کلت برده بود که البته به رییس زندان تحویل داد و گفت وقتی آزاد شدم به من برگردانید!

وب‌گاه عصر ایران

در بیست‌و‌چهارمین سالگرد قتل فجیع داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری به 12 بُرش از زندگی اولی پرداخته شده که با 12 ضربه کارد کشته شد...

وب‌گاه 55 آنلاین

این یادداشت هنگامی نوشته می‌شود که پیکر پژوهش‌گر سترگ و مورخ و جامعه‌شناس فقید - دکتر ناصر تکمیل همایون - در شهر تاریخی قزوین تشییع شده و در آرامستان بهشت حسینی و در خاک سرزمینی که عاشقانه دوست می‌داشت، آرام گرفته است.

وب‌گاه عصر ایران

اعدام نشد و در سال 64 آزاد شد اما حالا یک استاد دانشگاه و نویسنده و پژوهش‌گر با سال‌ها مبارزه با رژیم گذشته و دو دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی از فرانسه و سابقه معاونت وزارت در دولت موقت مهندس بازرگان رسما بیکار و تنها و محروم از تدریس شده بود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ساعاتی پیش ناصر تکمیل همایون جامعه‌شناس و پژوهشگر شاخص تاریخ در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت. در کنار مطالعات فرهنگی واجتماعی او، نام این چهره فرهنگی در یک رویداد سیاسی مهم نیز مطرح شده است. آن رویداد نیز ماجرای اختفای ابوالحسن بنی‌صدر نخستین رئیس‌جمهوری ایران در خانه اوست.

خبرگزاری مهر

راننده که به شدت منقلب شده بود می‌گفت این‌بچه‌ها در محاصره می‌افتند و اسیر می‌شوند. ضدانقلاب هم آنها را شکنجه می‌کنند. دست‌هایشان را با میخ به زمین کوبیده و سر آن‌ها را از تن جدا کرده بودند.

خبرگزاری مهر

نام «سید مصطفی میرخانی» فرزند سید ولی الله، از مداحان صاحب سبک هیئت‌های مذهبی تهران، چندین بار در اسناد سازمان اطلاعات و امنیت حکومت پهلوی (ساواک) آمده است.

وب‌گاه عصر ایران

ماجرای سفر حقوق‌دان فرانسوی که می خواست با شاه ملاقات کند و نکاتی را بگوید اما مجال آن در نوشهر فراهم نشد...

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آنچه در ادامه خواهید خواند ثمره پژوهش مفصلی است که بر روی زمینه های شکل گیری واژه «امام» برای بنیانگذار جمهوری اسلامی، انجام شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم، به تازگی در توئیتی به مناسبت سالروز دوم خرداد روایتی تحریف، شده از پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای ارائه کرد.