سه‌شنبه 12 تیر 1403

داریوش فروهر

داریوش فروهر

خبرگزاری تسنیم

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم، به تازگی در توئیتی به مناسبت سالروز دوم خرداد روایتی تحری، شده از پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شماره نوروزی «آگاهی نو» در گفت و گویی با محمد جواد مظفر، پژوهشگر، نگارنده کتاب «اولین رئیس جمهور» و از فعالان و آگاهان رخدادهای نخستین انتخابات ریاست جمهوری ایران، ویژگی های شخصیتی و دلایل موفقیت و ناکامی او را کنکاش کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در سال 57 حداقل دستمزد رسمی ماهانه 750 تومان بود و البته روال این است که کارگران روزمزد غیر استخدامی معمولا سه برابر دریافت می‌کنند. چون امنیت شغلی ندارند و تمام 30 روز آنان پر نمی‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: این نوشته بیش از آن که به قصد نقد و تعریض سخن پرحاشیه اخیر آقای احمد علم‌الهدی تحریر شود یا از جنس انتقادات سیاسی باشد، بهانه‌ای است تا به موارد دیگر که ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با این موضوع دارد، اشاره شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هاشمی رفسنجانی از برجسته‌ترین انقلابیونی بود که به دنبال معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمادی از پیامد یک انقلاب اسلامی موفق در نیل به اهداف خود به ویژه آبادانی و توسعه کشور و رضایت مردم بود.

وب‌گاه عصر ایران

گفته‌اند «الآن یک کارگر با یک سوم مزد روزانه می‌تواند برای ناهار حداقل یک چلوکباب بخورد. اما زمانی که در ایران دلار 7 تومان بود یک کارگر با یک سوم مزد فقط می‌توانست نان و پنیر و انگور بخورد. اگر معیارتان شکم است این را هم بگویید!» اگر منظور این است که همان‌گونه که افزایش نرخ ارز را می‌بینید افزایش دستمزد را هم ببینید درست است اما تأثیر حذف یارانه های غیر مستقیم و افزایش قیمت ملک واجاره...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

درگذشت دکتر علی‌محمد ایزدی وزیر کشاورزی دولت موقت یا اولین وزیر کشاورزی بعد از انقلاب، بهانه ای است تا به برخی نکات پیرامون او اشاره شود بیشتر به این سبب که با تاریخ معاصر پیوند دارد.

وب‌گاه عصر ایران

نقل می‌کنند در اولین روز تشکیل دولت موقت دکتر ایزدی از وزیر کنار دست خود می پرسد: آن آقا با این سبیل تاب داده کیست و این یعنی داریوش فروهر را نمی‌شناخت.

وب‌گاه تابناک

«ابوالحسن بنی صدر» نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از کنار گذاشتنش به دلیل عدم کفایت سیاسی توسط مجلس وقت و عزل از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری از کشور فرار کرد و به فرانسه پناهنده شد و در 88 سالگی در بیمارستان سالپتریه پاریس درگذشت.

وب‌گاه تابناک

با پایان تحولات خونین خرداد 60، بنی‌صدر که حالا پس از عزل شرایط سختی از نظر امنیت خود پیدا کرده بود و طبیعتا تحت تعقیب نیرو‌های نظامی و انتظامی قرار داشت، با کمک تشکیلات سازمان منافقین پنهان شد. بنی‌صدر پس از 30 خرداد در منزل شخصی به نام لقایی از دوستان داریوش فروهر مخفی شد که در زمان واقعه هفت تیر نیز در همان خانه بود و پس از چند روز برای گفتگو با مسعود رجوی به مخفیگاه او رفت.

وب‌گاه عصر ایران

پس از اینکه درها بسته شد، هواپیما راه افتاد و در حال صعود بود که در توالت مجددا باز شد و شخص دیگری با چهره عرق‌کرده و با لباس پرواز بیرون آمد که رجوی او را بنی‌صدر رئیس‌جمهور ایران معرفی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دوست نزدیک داریوش فروهر که پس از قتل فجیع او در 23 سال قبل دبیر کل حزب ملت ایران شد روز سه شنبه 22 تیر 1400 به دلیل ابتلا به کرونا در 85 سالگی درگذشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دوست نزدیک داریوش فروهر که پس از قتل فجیع او در 23 سال قبل دبیر کل حزب ملت ایران شد روز سه شنبه 22 تیر 1400 به دلیل ابتلا به کرونا در 85 سالگی درگذشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: دوست نزدیک داریوش فروهر که پس از قتل فجیع او در 23 سال قبل دبیر کل حزب ملت ایران شد روز سه شنبه 22 تیر 1400 به دلیل ابتلا به کرونا در 85 سالگی درگذشت.

وب‌گاه عصر ایران

در میان خاطرات مختلف درباره تسلیم و تحویل امیر عباس هویدا به نیروهای انقلاب، خاطره خسرو سیف با واقعیت و مستندات سازگارتر است...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ خسرو سیف، دبیر کل حزب ملت ایران بامداد امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، درگذشت. وی از یاران نزدیک داریوش فروهر بود. آقای سیف متولد 1315 بود و آخرین بار پس از وقایع تیرماه 1378 بازداشت و روانه زندان شده بود.