سه‌شنبه 17 مهر 1403

داستان یک شبه تعهد و تجمع روزانه جلوی مجلس

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
داستان یک شبه تعهد و تجمع روزانه جلوی مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش مجبور شده برای حل مشکل کمبود معلم از خرید خدمت، نهضتی ها و ماده 28 استفاده کند و امروز یک شبه تعهدی ایجاد شده و این افراد هر روز جلوی مجلس تجمع می‌کنند و خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی یکشنبه 18 آبان ماه در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، مطرح کرد: بحث آموزش دغدغه چندین ماهه ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها نیز تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: مشکلات فراوانی در آموزش عالی به ویژه در زمینه معلمان حق‌التدریس داریم و به علت کمبود معلم در کشور سیاست هایی داشتیم و در مسیر درست حرکت نکردیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مجبور شده برای حل این مشکل از خرید خدمت، نهضتی ها و ماده 28 استفاده کند و امروز یک شبه تعهدی ایجاد شده و این افراد هر روز جلوی مجلس تجمع می‌کنند و خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

فلاحی یا بیان اینکه در آموزش و پرورش کمبود اعتبارات داریم، گفت: کرونا یک حادثه غیرمترقبه بود، زیرساخت‌های قبلی برای آموزش مجازی وجود نداشت و با وجود زحمات زیاد آموزش و پرورش در بحث شبکه شاد، همچنان مشکلاتی در زمینه سرعت پایین و مشکلات آیین نامه ای وجود دارد.

وی مطرح کرد: از 11 میلیون دانش آموز، 9 میلیون در شبکه شاد حضور دارند به طوریکه در مقاطع ابتدایی 80 درصد، متوسطه اول کمتر از 60 درصد و در متوسطه دوم حدود 20 درصد در شبکه شاد حضور دارند یعنی یا شبکه شاد نتوانسته انتظارات را برآورده کند یا معلم نمی تواند در شبکه شاد نسبت به دانش‌آموزان اعمال نظارت کند و ما مشکل آیین نامه‌ای داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در بحث زیرساخت ها به منظور آموزش مجازی مشکلات فراوان است و در روستاها مشکلات آنتن دهی و پهنای باند وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث پرورش آسیب جدی وجود دارد و باید دقت بیشتری شود، گفت: یکی از مشکلات بحث فرهنگ و تربیت است که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید دارند و نظارت بیشتر بر شبکه های مجازی لازم است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در رابطه با دانشگاه فرهنگیان همدان نیز توضیح داد: در همدان دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر کد تخریب خورده و ما ساختمان به اندازه کافی نداریم و با این امکانات، امکان تربیت معلمان وجود ندارد.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است 250 هزار دانش آموز برای خرید تبلت و گوشی هوشمند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

انتهای پیام