چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبود برنج باید قبل یا بعد از فصل برداشت این محصول، از طریق واردات تامین شود، گفت: قصد نداریم جای بخش خصوصی را در بازار برنج بگیریم.

آن گروه مغرض و معاندی که همچون بنی‌اسرائیل در امر مقابله و مهار کرونا هر بار بهانه ای علم کردند، به تازگی در گوش مردم زمزمه نامیدی سرداده و از تزریق واکسن، هراس در دل آنها انداخته اند؛ با این وجود درخواست قاطبه مردم از متولیان سلامت و امنیت جامعه برخورد قاطع و محرومیت آنان از خدمات دولتی و اجتماعی با این افراد است که باید با تدوین قوانینی این درخواست محقق شود.

مسیر ورودی پل تاریخی حاج سید محمد در جنوب شهر زنجان که در مسیر راه‌آهن قرار گرفته با دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، مسدود شده و علاوه بر ورودی پل، تردد باغداران حاشیه این پل تاریخی را نیز با مشکل مواجه کرده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس مجموعه عکس نوشته بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با هشت سال دفاع مقدس منتشر شد.

نرگس آبیار کارگردان سینما استاد افتخاری دانشگاه «شی‌ان» چین شد.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه 1400 برابر 45.8 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 45.5 درصد برای دهک ششم تا 49.4 درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

استاد دانشگاه تهران با بیان این که احیای ارزش‌های دفاع مقدس لازم و ضروری است، گفت: غیرت، از خودگذشتگی و روحیه جهادی سه شاخصه‌ای اصلی رزمندگان 8 سال دفاع بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برگزاری رزمایش در مناطق مرزی شمال غرب یک موضوع حاکمیتی است که برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهای خود تحمل نخواهد کرد و هر اقدامی برای امنیت خود لازم بداند انجام خواهد داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا صبح امروز بیش از 63درصد جمعیت بالای 18سال استان یزد حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه واشنگتن در جایگاهی نیست که در زمینه نحوه همکاری ایران و آژانس اظهارنظر کند گفت: متاسفانه آژانس نیز تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی، برخورد سیاسی را جایگزین همکاری فنی کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی «ابراهیم شیبانی» را به عنوان مشاور خود در امور بانکی منصوب کرد.

انور حبیب‌زاده بوکانی عدم قیمت گذاری دستوری، تشویق‌های دولت و نیز تأمین مالی را از راهکارهای اصلی کنترل بازار سرمایه دانست.

مهرداد ابراهیم پور از برگزاری آیین نهضت کمک های مومنانه در نوشهر بمناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و کمک به خانواده های نیازمند خبر داد.

در دوره تسلط ضد انقلاب بر مناطق کردنشین، مردم مسلمان کرد به انحاء مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و بسیاری از آنها ناچار شدند به شهرهای مختلف، یا استانهای همجوار، از جمله کرمانشاه مهاجرت کنند. این وضعیت، زمینه تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد را فراهم کرد و محمدبروجردی (شهید) فرمانده سپاه غرب کشور، در پاییز سال 1358، باهمکاری مهاجران، این سازمان را تاسیس کرد.

مرادنژاد گفت: دوران شیوع کرونا و اقدامات جهادی بسیجیان شباهت‌های زیادی به سال‌های دفاع مقدس دارد و راه جهادگران سلامت تداوم راه بسیجیان خط مقدم است.

ششمین کارگاه های فصلی پروژه «چهارفصل تئاتر ایران» روز هشتم مهر در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.