چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگویی با یکی از خبرنگاران درباره بازگشت به میز مذاکره احیای برجام گفته است: ایالات متحده همچنان برای بازگشت مذاکرات آماده است.

آزادکار وزن 125 کیلوگرم تیم ملی گفت: با راهیابی به دیدار فینال هنوز چیزی تمام نشده و کار اصلی من با گنو پتریاشویلی حریف گرجستانی خواهد بود.

فرمانده کل سپاه گفت: امنیت میهن عزیزمان را مدیون ایستادگی و پایمردی شهدای گرانقدر هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار جدید زنجان گفت: خوشبختانه ایشان جزء افراد ارزشمند، تحصیلکرده و خوش‌سابقه استان زنجان بوده و دوره مدیریتی موفقی در دانشگاه زنجان داشتند و از این جهت نسبت به ایشان خوشبینی زیادی وجود دارد.

استان گلستان به دلیل تولید پنبه مرغوب از گذشته به سرزمین طلای سفید مشهور بوده، اما در سال‌های اخیر سطح کشت این محصول به دلیل گرم شدن زمین، کاهش بارندگی، خشک شدن رودخانه‌ها و در نتیجه پایین آمدن دبی آب سدها کاهش چشمگیری داشته است.

در ادامه رقابتهای تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش انفرادی زنان، بانوی پینگ پنگ باز ایران به یک هشتم راه یافت.

طی هفته‌های اخیر در حالی تلف شدن غیرعادی فک‌های خزری در سواحل شمال کشور به ویژه استات مازندران به تیتر تکراری رسانه‌ها مبدل شده است که این گونه ارزشمند، تنها بازمانده دریای بزرگ تتیس و نمادی بومی و منحصر‌فرد در دریای خزر محسوب می‌شود.

مجتبی دلبری گفت: متاسفانه تنش هایی به دلیل اینکه عاملین غیر مجاز نمی توانند گاز را بیشتر از قیمت مصوب و سهمیه عرضه کنند به وجود می آید.

یک کارشناس حوزه مسکن با تاکید قانونی برای بهای تمام شده مسکن در کشور نداریم و این موضوع بر مشکلات افزوده است، گفت: قیمت مسکن با آگهی صوری افزایش پیدا می‌کند و دولت باید اهتمام خود را روی کاهش قیمت مسکن بگذارد که در صورت تصویب قانون بهای تمام شده، قیمت مسکن بین 40 تا 80 درصد سقوط خواهد کرد.

ارومیه هرچند از قطب‌های تولید سیب کشور هست، ولی قیمت پایین خرید و کم لطفی کارخانجات تبدیلی، باعث تلنبار و له شدن این محصول در کنار جاده‌ها شده است.

قصه پر غصه و تکراری صف های طولانی برای دریافت سیلندر گاز مایع روایتی هرساله است که مردم سیستان و بلوچستان گرفتار آن هستند.

گروه‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم و نیازمندان هستند و بدون داشتن هیچ چشم داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را ارائه کرده و می‌کنند.

سرپرست اداره صمت کهگیلویه گفت: در بازرسی و نظارت از واحد‌های صنفی بخش دیشموک از 152 واحد بازرسی بعمل آمده که در همین راستا تعداد 38 واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

آقازاده گفت: افرادی که واکسن نمی زنند در حق دیگران اجحاف می کنند چرا که سلامتی بقیه را به خطر می اندازند. اگر در هفته های آتی واکسن نزدن برخی افراد ادامه داشته باشد ناچار به استفاده از راهکارهای جبری و شدت عمل بیشتری برای واکسینه کردن افراد هستیم.

سرمربی تیم جوانان فوتبال بانوان گفت: با حمایت فدراسیون فوتبال شاهد صعود تیم ملی فوتبال بانوان برای اولین بار به جام ملتهای فوتبال آسیا هستیم.

محسن مهدی‌آبادی گفت: در زمان جنگ رزمندگان با تمام وجود از همه چیز گذشتند تا از وطن دفاع کنند، اکنون نیز کادر درمان در این شرایط با جان و دل ایستاده‌اند تا مردم را درمان کنند.