دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ایران با تولید 6 نوع واکسن در مقابله با بیماری تب برفکی خوداتکا شده است، گفت: بیماری طاعون هم تا سال 2030 در کشور ریشه‌کن می‌شود.

جمع کثیری از جوانان متخصص و صنعتگران صنعت نفت کشور با انتشار بیانیه‌ای از تغییر رویه وزارت نفت دولت سیزدهم از سیاسی‌کاری به پیشبرد کارها بر مبنای نگاه کارشناسی از جواد اوجی تشکر کرده و خواهان تداوم این روند شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه 216 بیمار کووید -19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ظرف 3 ماه آینده، اراضی موجود برای احداث 4 میلیون مسکن با نگاه شهرسازی و نه فقط مسکن‌سازی شناسایی خواهد شد، گقت: استانداران موظف شدند تا مشکل مسکن استان خود را حل و به اجرای قانون جهش تولید مسکن کمک کنند.

حجت‌الاسلام نوائیان با بیان اینکه نخستین موضوع محوری وقف در این خطه حضرت سیدالشهدا علیه السلام است، گفت: طی یکسال گذشته تاکنون 20 وقف جدید با موضوعاتی چون مذهبی، اهل بیت، اجتماعی، نیازمندان، دانش‌آموزان، بیماران، سالمندان، مسجد و حوزه‌های علمیه داشتیم.

احمدی با بیان اینکه تنوع و وسعت کاری وظایف دامپزشکی بسیار زیاد است که کمبود امکانات و نیروی انسانی در خلیل‌آباد اجرای این وظایف را با چالش روبرو می‌کند، گفت: بیش از 157 هزار دام سبک و سنگی و سگ‌های صاحب‌دار در خلیل‌آباد علیه بیماری‌های مختلف طی 6 ماه ابتدایی سال 1400 واکسینه شده‌اند.

مسئولین مختلفی در این 19 سال بر صندلی ریاست نشستند اما در این مدت طولانی همچنان یک تصمیم درست برای پرونده مسکن ارتش قزوین گرفته نشده است درحالی که اعضای تعاونی چشم انتظار یک اقدام درست هستند.

اشترایه گفت: در ادامه همراهی و همکاری مردم در نقاط مختلف رشتخوار وضعیت واکسیناسیون جمعیت بالای 12 سال در رشتخوار به 68 درصد رسید.

شاکری از محدودیت‌های ترافیکی در سالروز شهادت امام رضا (ع) در محور کاشمر - کوهسرخ خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها روز پنج‌شنبه از ساعت 6 صبح تا 13 عصر پنج‌شنبه 14 مهرماه در راستای تسهیل تردد زائرین پیاده هیئت‌های مذهبی کوهسرخ انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام بتوئی گفت: امسال یک کاروان پیاده 45 نفره از برادران اهل سنت روستای چاله زرد سرخس مسیر عاشقی را برای زیارت امام مهربانی‌ها طی می‌کنند.

حکیم پور گفت: آن چیزی که حوزه زیرساخت‌های فرهنگی نیاز بوده در شهرستان فیروزه اتفاقی نیفتاده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در 24 ساعت گذشته 3 خودروی حامل مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل توسط اکیپ‌های بازرسان دامپزشکی شناسایی و توقیف شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قبلا سرمایه‌گذاری‌هایی در کشور شده اما رشد به دلیل نداشتن راهبرد توسعه اتفاق نیفتاده است، لذا در قانون بودجه 1401، راهبردهای توسعه باید مهم در نظر گرفته شود.

به مناسبت سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره سال آخر زندگی امام رضا (ع) را تقدیم می کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور از کاهش مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور خبر داد و خواستار برخورد فوری و جدی دستگاه‌های نظارتی با گرانفروشان در این حوزه شد.

سرپرست شهرداری اراک در حالی طی دوره سرپرستی خود دست به تغیرات مدیریتی گسترده ای در مجموعه شهرداری زده است که بر اساس بخشنامه سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور چنین اقدامی توسط سرپرست ممنوع است.