شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

مقامات انگلیسی از دستگیری مردی در ارتباط با ادعای کشف بسته‌ای حاوی آثار اورانیوم که برای اتباع ایرانی در این کشور ارسال شد، خبر دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ا اشاره به رویکرد اصلی وزارت فرهنگ دولت مردمی مبنی بر تغییر مسیر ریل حوزه فرهنگ به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: بخش مهم تغییر ریل حوزه سینما نیز از مسیر بنیاد سینمایی فارابی طی خواهد شد و این بنیاد گام‌های بلندی در این راستا برداشته است.

نتانیاهو اعلام کرده است که علیرغم اعتراض به اصلاحات قضایی، اما سیستم قضایی را دچار تغییرات مورد نظر خواهد کرد.

امیررضا پور‌آقابالا و بردیا دانشور به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان سیزدهمین دوره مسابقات یادبود مارگاریان ارمنستان شدند.

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه موضوع امنیت آزمون خواسته خانواده ها است، گفت: اینترنت همراه در روزهای کنکور به صورت نقطه ای و در بخش پیام رسان ها قطع می شود.

رئیس‌جمهور درباره گزارش‌های واصله از فروش خارج از ضابطه خودرو به برخی دستگاهها تاکید کرد که هیچ دستگاهی حق گرفتن امتیاز ویژه برای خود ندارد و وزارت صمت و بازرسی ریاست جمهوری را مامور رسیدگی به تخلف در فروش رانتی خودرو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اعظم به بیان خاطراتی از روز فرار شاه خائن و شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در آن روز پرداخت.

فرماندار کهگیلویه گفت: در غرب از زن به عنوان یک نیروی ارزان قیمت در نگاه‌های سرمایه‌داری استفاده می‌شود که این نگاه ابزاری به زن اوج تحقیر زن در غرب است.

به مناسبت هفته زن همایش دختران فاطمی در شهرستان بهمئی برگزار شد.

مدیرعامل طیف سایپا از شکسته شدن رکورد تولید این شرکت در سال جاری خبر داد.

هم زمان با میلاد حضرت زهرا (س)، شرکت زامیاد موفق شد با تولید 37 هزار و 401 دستگاه خودرو، از کل تیراژ تولید سال گذشته عبور کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و هیات همراه از مرکز تحقیقات و نو آوری صنایع خودرو سایپا و خط تولید خودرو شاهین بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولید محصولات جدید این گروه خودروساز قرار گرفت.

بزرگ ترین و کثیف ترین جنایت ها و خیانت ها در تاریخ، در حکومت پهلوی شکل پذیرفته است. جنایت هایی که تبیین هر کدامش، نیاز به نوشتن صدها کتاب دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: رویکرد بودجه‌ریزی در وزارت علوم و دانشگاه‌های زیر مجموعه آن باید از هزینه‌ای به سمت برنامه‌محور تغییر پیدا کند و مسائل و اولویت‌های کشور در ماموریت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل مگاموتور گفت: با پیگیری های انجام شده، مجوز بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات شرکت مگاموتور دریافت شد.

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش بعد از سفر خود به بیروت، برای دیدار با مقامات سوریه، راهی دمشق شد.