شنبه 29 اردیبهشت 1403

دانشکده علوم پزشکی آبادان شرایط پذیرش دانشجوی عراقی را دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشکده علوم پزشکی آبادان شرایط پذیرش دانشجوی عراقی را دارد

آبادان - ایرنا - معاون پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شرایط، امکانات و تجیهزات لازم برای پذیرش دانشجو از کشور عراق در دانشکده علوم پزشکی آبادان فراهم است.

به گزارش ایرنا از روابط دانشکده علوم پزشکی آبادان وحید ضیایی، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشکده علوم پزشکی آبادان و امکان‌سنجی برای پذیرش دانشجو از کشور عراق در این دانشکدهن ابیان کرد: ظرفیت و تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران و امکانات و ظرفیت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به نزدیکی این شهر به استان بصره عراق شرایط را برای پذیرش دانشجو از کشور همسایه امکان‌پذیر کرده است. وی فضا و امکانات دانشکده علوم پزشکی آبادان را از لحاظ زیرساخت و پشتیبانی مناسب و خوب ارزیابی کرد و افزود: فضای فیزیکی این منطقه نسبت به شهرهای بزرگ که متراکم هستند، مناسب‌تر است. ضیایی ادامه داد: پیشنهاد دانشگاه تهران پذیرش دانشجوی خارجی در یک یا 2 رشته در مقاطع کوتاه‌مدت مثل فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس در شروع کار است و پس از کسب تجربه در سال‌های آتی در رشته‌های بلندمدت مثل پزشکی پذیرش دانشجو انجام شود

معاون پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به اعتبار دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه بین‌الملل و امکانات زیرساختی بسیار خوب دانشکده علوم پزشکی آبادان، جذب دانشجوی عراقی برای هر 2مجموعه مهم و تاثیرگذار محسوب خواهد شد. در این بازدید مدیر بین‌الملل، مدیر پذیرش و مدیر امور آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون آموزشی و پژوهشی، معاون دانشجویی و فرهنگی و جمعی از مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

همچنین موضوعاتی همچون نحوه اداره دانشکده و ارایه دروس مختلف و زبان آموزش در این بازدید مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132 خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*