چهارشنبه 18 مهر 1403

دانش آموزان در وضعیت کرونایی نیازمند آرامش هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش آموزان در وضعیت کرونایی نیازمند آرامش هستند

کرج - ایرنا - روانشناس البرزی با اشاره به خانه نشین شدن دانش آموزان در شرایط کرونایی گفت: انتظار می رود خانواده ها به ویژه مادران محیط آرام برای فرزندان دانش آموز خود فراهم کنند.

دکترخدیجه نوروزی روز دوشنبه درگفت و گو ایرنا اظهارداشت: نقش مهم مادران درشرایط بحرانی همانند شیوع ویروس کرونا به وضوح دیده می‌شود که چگونه مادران تلاش می‌کنند با مراقبت از فرزندان و همسران خود چارچوب خانواده را حفظ کرده و سلامت آنها را تضمین کنند.

وی بیان داشت: مادران دراین روزهای کرونایی علاوه برانجام امور معمول روزانه خود در کانون خانواده، آموزش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه به اعضای کوچکتر خانواده تا تامین غذا و موادغذایی موثردر پیشگیری ازابتلا به ویروس کرونا را نیز برعهده دارند.

وی کمک به حفظ آرامش خانواده و تعادل روحی روانی اعضای خانواده از زمان شیوع ویروس کرونا که موجب دوران سخت خانه نشینی شد را ازدیگرمسئولیت مادران در این دوران سخت برشمرد.

وی بیان داشت: برنامه ریزی برای انجام کارهای سرگرم کننده و مفرح، در حالی که خود نیز نیاز به مراقبت و همراهی بیشتر خانواده دارند، با از خودگذشتگی همیشگی ازدیگر اموری است که مادران به آن اهتمام ویژه دارند تا کانون خانواده ازنشاط و سلامت لازم برخوردارباشد.

نوروزی تصریح کرد: نقش هایی که یکی پس از دیگری به مسوولیت مادران در این روزهای کرونایی افزوده شده است به گونه ای که آنها اکنون معلم فرزندان خود درمدرسه خانگی شده و نقش معلمی هم ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: مادران این روزها مشاوران خانواده و تسکین دهنده های روحی روانی خانواده به ویژه فرزندانی شده که به جنب و جوش و بازیگوشی معروف بوده و اکنون محکوم به سکون شده اند و همچنین مشاوران تغذیه ای که بیش از پیش به تغذیه سالم عزیزان خود توجه می کنند.

روانشناس البرزی ادامه داد: تغذیه سالم همواره مورد تاکید پزشکان و مسوولان بخش بهداشت و سلامت بوده است زیرا نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف داشته و اکنون در دوران شیوع ویروس کرونا، این تاکیدات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بیشتر شده است که دراین بین مادران به عنوان مدیر خانواده با نظارت لازم برتامین رژیم غذایی سالم، از ابتلای اعضای خانواده به این ویروس خطرناک ایفای نقش می کنند.

نوروزی عنوان کرد: درمقابل ایفای نقش مادری، سایر اعضای خانواده همچون همسر و فرزندان نیز، وظایفی در قبال مادر خانواده دارند لذا این همراهی باید دوسویه باشد تا مادر بتواند خانواده را به خوبی مدیریت کند.

وی گفت: توجه به سلامت مادراز سوی سایر اعضای خانواده نیز علاوه براینکه به حفظ سلامت مادر می انجامد، ارکان خانواده را نیز حفظ کرده و خانواده را درقبال تمام بیماری ها و مشکلات مصون می دارد.

وی افزود: جمع شدن اعضای خانواده دردنیای ماشینی امروز فرصتی برای آرامش فردی و بنیان‌گذاری سبک زندگی اسلامی در خانواده موفق ایرانی است.

روانشناس البرزی بیان داشت: حوادث طبیعی از جمله شیوع کرونا درکشور هرچند تلخ است امافرصتی برای قوی‌تر شدن بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی دینی و همچنین بروز خلاقیت‌ها ست.

وی تاکید کرد: اهمیت و جایگاه خانواده بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انسان‌ها از کودکی در کانون خانواده رشد می‌کنند و معمولا انسان‌هایی از موفقیت بیشتری برخوردارند که کانون خانواده آنها گرم‌تر و محکم‌تر بوده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*