چهارشنبه 18 مهر 1403

دریافت مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی برون‌سپاری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دریافت مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی برون‌سپاری می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: صدور گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در مراکز استان‌های کشور از جمله زنجان تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری، برون‌سپاری شده و از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.

میرحیدر رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: سامانه برون‌سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی، موضوع تبصره چهار ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم است.

وی اظهار داشت: این امر با همکاری سازمان‌های امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک کشور، طراحی و پس از طی مراحل اجرای آزمایشی، پیاده‌سازی آن از اسفندماه 1398 به دفاتر اسناد رسمی مستقر در مناطق 22 گانه شهر تهران، توسعه یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

رضوی خاطرنشان کرد: شرایط حساس ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شد به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه از طریق توسعه اهداف دولت الکترونیک و با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه در مراکز استان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: این طرح پس از اجرا در مراکز استان‌ها به سرعت در سراسر کشور، عملیاتی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ابراز کرد: طبق این طرح، صدور گواهی مالیاتی برای نقل و انتقال قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، تمام خدمات از جمله صدور گواهی‌ها و استعلام بانک‌ها و اتحادیه‌ها و اظهارنامه‌های دریافتی و صدور اظهارنامه‌های ارزش افزوده به صورت الکترونیکی انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری مودیان نیست.

رضوی افزود: مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با 11 ساختمان در هشت شهرستان و با 462 نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اظهارنامه‌های دریافتی و صدور اظهارنامه‌های ارزش افزوده نیز به صورت الکترونیکی بوده و مودیان می‌توانند با دریافت حساب کاربری و رمز عبور، پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنند و برای پرداخت مالیات، نیازی به صدور فیش نیست.

*س_برچسب‌ها_س*