سه‌شنبه 17 مهر 1403

دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران

تهران - ایرنا - پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار تصاویر زنان و دختران در فضای مجازی خبر داد این در حالی است که متهمان هدف خود از این اقدام را تفریح و سرگرمی اعلام کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان مهاباد با رصد و پایش مستمر فضای مجازی اقدام به شناسایی کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام کردند که با بارگزاری تصاویر شخصی از زنان و دختران باعث ترویج بی‌بند و باری و آبروریزی خانوداه‌ها می شدند.

وی از دستگیری دو نفر متهم با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد و گفت: در روند رسیدگی به پرونده، متهمین مورد نظر با مشاهده مستندات کافی لب به اعتراف گشودند و هدف خود از این اقدام را تفریح و سرگرمی اعلام کردند.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه هر گونه آبروریزی و مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم می‌باشد، گفت: پلیس با افرادی که موجب هتک حیثیت و ترویج بی‌بند و باری در فضای مجازی شوند، بطور جد و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از افتادن در دام اینگونه مجرمین سایبری باید آگاهانه در فضای مجازی فعالیت کنند و به هیچ عنوان تصاویر شخصی خود را که می‌تواند زمینه‌ای برای سوء‌استفاده دیگران باشد، در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بارگزاری نکنند.

ادعای فقدانی برای فریب طلبکاران

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی و دستگیری فردی که با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان در بوئین زهرا مبنی بر فقدانی یکی از بستگانش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام بررسی های انجام شده دریافتند فرد فقدانی پس از کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی از تعدادی از شهروندان متواری شده و اقوام وی نیز با هدف فریب طلبکاران ادعای فقدانی این کلاهبردار را در مرجع قضائی مطرح کرده اند.

سردار حاجیان اظهار داشت: متهم پس از طرح دوستی با چندین نفر و جلب اعتماد آن ها اقدام به گرفتن مبالغ بالا برای خرید و فروش لوازم التحریر و لوازم رایانه و دادن سود به آنها کرده و با سوءاستفاده از این اعتماد و گرفتن حدود 20 میلیارد ریال وجه از آنان به یکباره ناپدید و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم پس از دریافت پول، 3 سال پاسخگوی طلبکاران نبوده و تلفن خود را خاموش کرده است و خانواده متهم نیز با هدف فریب طلبکاران، ادعای فقدانی وی را در مرجع قضائی مطرح کرده اند.

سردار حاجیان با بیان اینکه با تلاش کارآگاهان محل اختفای متهم در یکی از استان های همجوار شناسایی شد تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی به این استان اعزام و با شناسایی مخفیگاه، او را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهم برای مطالبه به حق مال باختگان و سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی و از آنجا نیز روانه زندان شد.

توقیف 70 میلیارد کالای قاچاق

سردار ولی‌اله رضایی‌نژاد فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف 70 میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر کنگان و دستگیری 2 قاچاقچی خبر داد و گفت: مأموران در بازرسی از شناور توقیف شده، 145 هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، 100 حلقه لاستیک خودروی سواری، 36 دستگاه صندلی خودروی سواری، 235 دستگاه مایکروفر، 12 دستگاه ماشین لباسشویی، 156 دستگاه قهوه‌ساز، 843 دستگاه لوازم برقی آشپزخانه و... کشف کردند.

سردار رضایی نژاد با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی و توقیف یک فروند شناور، تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 70 میلیارد ریال برآورد شده است. ه برخورد کنیم.

کشف 67 دستگاه ماینر قاچاق

سرهنگ علی مرشد فریدنی فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان از کشف 67 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 6 میلیارد و700 میلیون ریال حین استخراج ارز دیجیتال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان "بوئین میاندشت" مطلع شدند فردی به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال توسط تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارگاه می کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: یک گروه از ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین میاندشت پس از هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه 67 دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز با تجهیز کابل های شبکه برق شهری در حال استخراج ارز دیجیتال بودند کشف شد.

سرهنگ فریدنی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه ها توسط کارشناسان مربوطه 6 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام شده است تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر وپس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی و کارگاهی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه ها می کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

کلاهبرداری 100 میلیاردی با فروش عتیقه جات تقلبی

سرهنگ سعید دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری اعضای باند فروش عتیقه جات تقلبی و اعتراف متهمان به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد و گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط عده ای ناشناس، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با بررسی های مقدماتی ماموران مشخص شد، متهمان که اهل استان خراسان شمالی بودند طعمه های خود را در گلستان و مازندران شناسایی کرده و به بهانه فروش تعداد زیادی سکه و اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب با آنان قرار ملاقات حضوری می گذاشتند.

وی افزود: در این قرارها، متهمان با نشان دادن 2 عدد سکه واقعی، اعتماد مال باختگان را جلب و پس از دریافت مبالغ هنگفتی وجه نقد، تعداد زیادی سکه و عتیقه جات تقلبی به آنان فروخته و از محل متواری می شدند. در مواردی نیز که خریداران متوجه تقلبی بودن اشیاء عتیقه می شدند، کلاهبرداران با تهدید مبالغ را گرفته و اقدام به فرار می کردند. تحقیقات تخصصی و میدانی پلیس آغاز شد و سرانجام با اشراف اطلاعاتی ماموران، اعضای این باند 4 نفره شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی 2 عملیات جداگانه در مخفیگاهشان در "گرگان" و "آق قلا" دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: متهمان در مواجهه با مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف نداشتند و تا کنون به ارتکاب 11 فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ 100 میلیارد ریال اقرار کردند.

*س_برچسب‌ها_س*