چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دولت معیشت مردم را به گروگان گرفته است / مجلس با جدیت موضوع افزایش نرخ ارز را پیگیری می کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دولت معیشت مردم را به گروگان گرفته است / مجلس با جدیت موضوع افزایش نرخ ارز را پیگیری می کند

سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شیب تند افزایش قیمت در بازار های طلا و ارز طی هفته های اخیر گفت: مجلس باید با جدیت شخص آقای رئیس‌جمهور را به مجلس فرابخواند و ایشان توضیح بدهد و پاسخگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن انتقاد از شیب تند افزایش قیمت در بازار های طلا و ارز طی هفته های اخیر گفت: واقعیت این است که دولت نوعی بی‌تفاوتی نسبت به قیمت‌ها دارد و این بی‌تفاوتی واقعا آسیب‌زاست، تصمیم‌گیرنده در این زمینه نیز شورای پول و اعتبار است که رئیس آن آقای رئیس‌جمهور است اما مجلس با جدیت این مسئله را دنبال می‌کند و آقایان را فراخوان خواهیم کرد تا ببینیم چرا اقتصاد را رها کرده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: وقتی بازار به این شکل نوسان دارد دولت هنوز وزیر صمت ندارد و نزدیک 60 روز است وزیر صمت معرفی نشده است، در شرایط فعلی بازار طلا و ارز سیاست ابلاغی دولت مشخص و روشن نیست و هر روز یک سیگنال به بازار داده می شود، یک روز گفته می‌شود ارز کالاهای اساسی حذف شد و روز دیگر می‌گویند نه این پرداخت می‌شود لذا دولت قدرت تصمیم‌گیری در این رابطه ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید با جدیت شخص آقای رئیس‌جمهور را به مجلس فرابخواند و ایشان توضیح بدهد و پاسخگو باشد که چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین اظهار داشت: حدس ما این است که دولت معیشت مردم را به گروگان گرفته است تا پروژه‌های خود را پیش ببرد و به دنبال مذاکره برود، یکی از پروژه‌ها این است که بگویند برجام فایده داشت چون دولت همه‌ی تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام چید و برجام هم افاقه‌ای نکرد و این‌ها اهداف دولت است، متأسفانه این دولت فقط دولت حرف است و دچار ازهم‌گسیختگی در تصمیمات اقتصادی است.

سلیمی با تاکید بر اینکه مجلس فعلا به علت تعطیلات تابستانی تعطیل نیست خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی یک ماه است اما مجلس یازدهم هنوز از آن استفاده نکرده است.

انتهای پیام /