سه‌شنبه 10 مهر 1403

دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه تونس؛ بررسی راه‌های توسعه روابط دو جانبه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه تونس؛ بررسی راه‌های توسعه روابط دو جانبه

تهران - ایرنا - محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در دیدار با نورالدین الری وزیر امور خارجه این کشور در ارتباط با توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و پارلمانی و راه‌های تقویت آنها گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار دو طرف ضمن تبادل نظر در ارتباط با آخرین تحولات منطقه و جهانی و تقویت همکاری ها در مجامع بین المللی بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر از توانمندی های موجود در دو کشور و عرضه این توانمندی های به تجار و بخش های خصوصی و استفاده از این ظرفیت ها تاکید کردند.

بررسی راه های بهره برداری بهینه از زیرساخت های بهداشتی، سلامت و دارویی و تجهیزات پزشکی در دو کشور با توجه به شیوع کرونا و دستاوردهای علمی و فنی ایران در زمینه های مختلف و حرکت به سمت تقویت همکاری های بهداشتی دو جانبه از دیگر محورهای دیدار شیبانی و الری بوده است.

دو طرف همچنین با توجه به این که مجالس دو کشور جدیدا پس از برگزاری انتخابات مردمی در هر دو کشور ایران و تونس تشکیل شده بر ضرورت تقویت روابط پارلمانی و تشکیل گروه و انجمن دوستی پارلمانی بین دو کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات در این ارتباط تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از اعزام سفرای جدید ایران به 9 کشور از جمله تونس در 28 آبان ماه 1398 از آنان خواست تا ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهوری بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و کمک سفرا به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها تاکید کرد.

شیبانی 30 آذر ماه 1398 به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران وارد محل ماموریت خود در تونس پایتخت تونس شد.

*س_برچسب‌ها_س*
دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه تونس؛ بررسی راه‌های توسعه روابط دو جانبه 2