دوشنبه 11 تیر 1403

دیدار فیدان با وزیر دفاع اوکراین / رایزنی درباره تحولات جنگ در کی‌یف

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دیدار فیدان با وزیر دفاع اوکراین / رایزنی درباره تحولات جنگ در کی‌یف

اقتصادنیوز: هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه با وزیر دفاع اوکراین در آنکارا دیدار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اعلام کرد که فیدان در آنکارا با وزیر دفاع اوکراین دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، در این دیدار آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز حضور داشته و طرفین درباره آخرین تحولات جنگ در کی‌یف با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری درباره این دیدار منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور اوکراین پیش‌تر در ماه مارس در چارچوب سفری رسمی به ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرد که این دیدار پشت درهای بسته در دفتر کاری رئیس جمهور ترکیه در «دولما باغچه» در استانبول برگزار شد.

رئیس جمهور اوکراین پس از این دیدار در اظهاراتی با قدردانی از ترکیه به خاطر حمایت قابل اعتماد آنکارا از کی‌یف، گفت: هر دو کشور اوکراین و ترکیه، کل منطقه و امنیت غذایی جهانی نیازمند امنیت بی قید و شرط دریانوردی در دریای سیاه است.

زلنسکی همچنین با بیان اینکه کی‌یف مشتاق تقویت همکاری‌های دو جانبه و تولید مشترک با شرکت‌های دفاعی ترکیه است، یادآور شد: ما نیازمند کمک ترکیه برای آزادی اسیران جنگی اوکراینی هستیم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید