جمعه 15 تیر 1403

دیپلمات ارشد روسیه با هیات انصارالله گفت و گو کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دیپلمات ارشد روسیه با هیات انصارالله گفت و گو کرد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با هیات حوثی به رهبری «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله دیدار و درباره تشدید تنش‌ها در دریای سرخ گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه درباره این دیدار اعلام کرد: توجه ویژه معطوف بر گسترش وضعیت در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و همچنین تشدید تنش‌های فعلی در دریای سرخ بود. در این زمینه، آنها [میخائیل بوگدانوف و هیات انصارالله] حملات مداوم آمریکا و انگلیس به یمن با کنار گذاشتن منشور سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کردند.

این وزارتخانه افزود: طرفین درباره مشکلات در حل‌وفصل همه جانبه بحران نظامی - سیاسی 9 ساله یمن تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: آنها بر اهمیت توسعه تلاش‌های بین‌المللی به منظور ایجاد شرایط برای گفت‌وگوی همه جانبه داخلی یمن با میانجیگری سازمان ملل متحد تاکید کردند.

خبر مرتبط روسیه خواستار آتش بس فوری در غزه سپس مذاکره شد

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به وخامت اوضاع غزه از اسرائیل و آمریکا خواست تا آتش بس فوری در غزه برقرار کنند و پس از آن، مذاکرات رو در رو را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به دنبال حملات مذکور، آمریکا و انگلیس بامداد 21 دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دیپلمات ارشد روسیه با هیات انصارالله گفت و گو کرد 2