پنج‌شنبه 12 مهر 1403

رئیس انستیتو فلسفه روسیه: امام خمینی استقلال را معنی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس انستیتو فلسفه روسیه: امام خمینی استقلال را معنی کرد

مسکو - ایرنا - رئیس انستیتو فلسفه روسیه گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، به جهانیان نشان داد که چگونه می شود یک کشور و ساختار حکومتی مستقل از دیگر قدرت های بزرگ جهان ساخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آندره اسمیرنف» که عضو وابسته آکادمی علوم روسیه است، در وبینار بین‌المللی آشنایی با اندیشه‌های بین‌المللی حضرت امام که از سوی سفارت ایران در روسیه با حضور سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و اندیشمندانی از ایران، آرژانتین، روسیه، بلاروس، ارمنستان و قزاقستان برگزار شد، گفت: امام خمینی بر استقلال کشورها و بر عدم وابستگی به شرق و غرب تاکید داشت.

مقام علمی روس با بیان اینکه در زمان حاضر تلاش برای سلطه تمدنی بر جهان را مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا و آنگلوساکسونها (برخی متحدان غربی آمریکا) سعی می‌کنند که موانع در مسیر سلطه خود برجهان را از میان بردارند و سلطه خود را حاکم کنند، به همین خاطر فرهنگ و تمدنی که تلاش می کند منطق خود را نشان دهد، سعی دارد انقلاب اسلامی را مطرود کند.

رئیس انستیتو فلسفه روسیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی را از مناظر مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: اما ازنظر تمدنی تجربه ای برای ساخت و بنای کشور مستقل با اتکا به منطق خود است.

وی ادامه داد: البته این راه سختی است و ایران به تنهایی راه را برای خود باز می‌کند و به پیش می‌رود. وقتی که ما می‌گوییم ایران به تنهایی پیش می رود به این معنی نیست که این کشور دوست ندارد بلکه دوستان زیادی در سراسر جهان دارد.

وی افزود: ایران تلاش نمی‌کند از مدل‌های اقتصادی دیگران قرض بگیرد بلکه مدل تمدنی خود را می‌سازد. همین امر باعث عصبانیت برخی کشورها می‌شود زیرا غربی‌ها علاقه دارند ساختار اقتصادی و سیاسی خود را بر جهان حاکم شود.

اسمیرنف گفت: ایران ضمن اینکه جامعه معاصر فرهنگی خود را می‌سازد به تاریخ چند قرن اسلام و میراث فرهنگی چه قبل از اسلام و چه پس از ورود آن به ایران تکیه می‌کند.

مقام علمی روس خاطرنشان کرد: هیچ شکی نداریم که ایران به رغم تمام سختی‌هایی که با آن مواجه است، این مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و پیروز خواهد شد. در این شرایط بسیار مهم است که ایران تحرکی را که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوجود آورد حفظ کند و اقدامات آن جوابگوی نیازهای دوران فعلی باشد و آرمان‌های آن را تحقق بخشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*