دوشنبه 23 مهر 1403

رایزن فرهنگی ایران در لبنان: حمایت از مقاومت حمایت از امنیت ملی ما نیز هست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رایزن فرهنگی ایران در لبنان: حمایت از مقاومت حمایت از امنیت ملی ما نیز هست

مشهد - ایرنا - رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: دفاع و حمایت از مقاومت به نوعی حمایت از امنیت ملی ما هم هست و شرایط منطقه و تاریخ نشان داده که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم و مذاکره است.

عباس خامه یار روز پنجشنبه در وبینار بزرگداشت روز جهانی قدس که توسط دفتر نمایندگی مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد افزود: پیام روز قدس یک رویارویی فرهنگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی است. روز قدس همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند.

وی با بیان اینکه جنگ ما با رژیم صهیونیستی، جنگ تمدنی است ادامه داد: یهودی سازی بیت المقدس و از بین بردن آثار اسلامی و مسیحی نیز در همین راستا توسط این رژیم انجام می‌شود. یک نکته هم که در جنگ‌های تحمیلی علیه عراق، سوریه و لبنان نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته این بوده که رژیم اشغالگر قدس تمدن و فرهنگ منطقه را مورد هدف قرار داده است.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: چرا وقتی بغداد یا سوریه مورد حمله قرار گرفت همه مناطق و موسسات مورد حمایت ارتش آمریکا قرار گرفت و از آنها محافظت شد اما از موزه‌ها محافظت نکردند و در ساعاتی کوتاه غارت شدند. تمام این جنگ‌ها علیه تمدن ماست.

بازگشت به فلسطین نباید گرفتار مذاکرات سیاسی شود

رییس جریان تقریبی النهضه و عضو تجمع علمای مسلمانان لبنان هم گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس کاری کرد که این موضوع به شکل عام برای همه کشورهای اسلامی درآمد.

شیخ غازی حنینه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر موضوع مقاومت تاکید کرد افزود: امروز همه به درستی حرف امام راحل مبنی بر مقاومت رسیده‌اند و اینکه فکر بازگشت به فلسطین نباید گرفتار مذاکرات سیاسی شود.

وی ادامه داد: امروز مساله فلسطین جهانی شده است. امام خمینی (ره) روز قدس را در سطح یک شعار سیاسی منطقه‌ای قرار نداد بلکه جزئی از پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد.

احیای قدس ضرورت تمدن اسلامی

رییس اندیشکده جامعه المصطفی العالمیه نیز گفت: احیای قدس مساله مرتبط با ایران، اعراب و انقلاب اسلامی نیست بلکه ضرورت حیاتی برای تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام محمد علی میرزایی افزود: باید عمق نقشه دشمن را بشناسیم. شعار مرگ بر اسراییل باید خود را در عمل نشان دهد و دریای غرق کننده‌ای برای رژیم اشغالگر قدس تشکیل شود. استعمار می‌داند منافعش از کجا به خطر می‌افتد و از همانجا نقطه زنی می‌کند بهترین راه مقابله با آن نقشه شناسی دشمن است.

*س_برچسب‌ها_س*