جمعه 30 شهریور 1403

ردپای گرانی و تورم در خطبه های نماز جمعه قم / امام جمعه ارومیه: پیری جمعیت به بحران تبدیل شده / اسرائیل در دوراهی قرار گرفته است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ردپای گرانی و تورم در خطبه های نماز جمعه قم / امام جمعه ارومیه: پیری جمعیت به بحران تبدیل شده / اسرائیل در دوراهی قرار گرفته است

امام جمعه قم به حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور از جمله گرانی و تورم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماز جمعه این هفته نیز در شهرهای قم، ارومیه و کرج برگزار شد و ائمه جمعه این شهرها به مباحثی چون قطع برق، مشکلات معیشتی و... اشاره کردند.

امام جمعه قم: دولت برای حل مشکل گرانی و تورم تلاش کند

بنا به روایت مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اتمام ایام عزاداری محرم و صفر گفت: از مردم ایران اسلامی که دو ماه برای امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش عزاداری کردند و همچنین از سخنرانان مداحان و مسوولین هیات‌های مذهبی و همه نهادهایی که در زمینه تامین امنیت مراسم‌ها تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به برخی از مشکلات کشور بیان کرد: در زمینه کمبود آب مشکلاتی در کشور وجود دارد که در این راستا جامعه باید حداکثر صرفه جویی در مصرف بهینه آب را داشته باشد.

وی عنوان کرد: بهره برداری از آب در بخش های مختلف از جمله شرب و کشاورزی باید حساب شده باشد و امروز شاهدیم که برخی از کشورهای منطقه با بهره گیری از دستگاه های آب شیرین کن از آب دریا برای آشامیدن و کشاورزی استفاده می کنند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود بر رسیدگی به تالاب های کشور و جلوگیری از خشک شدن آنان تاکید کرد و گفت: دریاچه ارومیه و زاینده رود روزی آب دارند و روزی دیگر خشک هستند که برای حل این مشکل باید اقدامات بنیادین صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه های خود گفت: مشکلاتی همانند ناترازی انرژی، بانک ها، مسایل صندوق های بازنشستگی، کسری بودجه دولت، تورم و گرانی از مشکلات امروز کشور است که باید دولت چهاردهم آنان را مورد بررسی قرار دهد و برای حل آنان تلاش کند.

وی در خصوص ناترازی انرژی در کشور نیز گفت: در سالهای گذشته در این حوزه باید اقداماتی صورت می گرفت که به هر دلیل عملیاتی نشد که این امر موجب بروز ناترازی انرژی در کشور شده است.

امام جمعه قم، جایگاه ایران در تولید نفت و گاز را رتبه نخست دنیا برشمرد و گفت: باید از ظرفیت های طبیعی کشور نیز به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری باید فراهم شود گفت: برای رشد اقتصادی نیازمند 200 میلیارد دلار هستیم که 100 میلیارد دلار آن می تواند از منابع موجود طبیعی کشور و همچنین از بخش صرفه جویی انرژی تامین شود.

رژیم صهیونیستی در آستانه شکست بزرگ قرار دارد

همچنین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی " در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: امروز شمار شهدای غزه به بالای 40 هزار نفر رسیده اما مردم مظلوم این سرزمین با صبر و مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی ایستاده اند.

وی گفت: امروز مردم غزه همچنان ایستاده اند و دشمن را بیچاره کرده اند؛ صهیونیست‌ها ولو دائم جنگ را گسترش می‌دهند و کرانه باختری را وحشیانه تحریم می‌کنند، اما درمانده شده اند؛ صهیونیست‌ها در دو راهی قرار گرفته؛ اگر امروز جنگ را کنار بگذارند بازنده هستند؛ حرکت اعتراضی که در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته، فروپاشی صهیونست ها را جلو انداخته است.

حسینی همدانی ادامه داد: امروز امینت داخلی سرزمین‌های اشغالی فلسطین به خطر افتاده که نتیجه صبر مردم غزه است و انشالله نتیجه نهایی بسیار نزدیک است؛ بیماری مهلک اسرائیل غاصب درمان ندارد؛ سامانه گنبد آهنی، دیوار حائل و بمب‌ها برای صهیونیست‌ها درمانگر نمی‌شود.

وی گفت: صهیونیست‌ها هر نوبت جنایات جدیدی مرتکب می‌شوند؛ سازمان ملل و مجامع بین المللی وامدار صهیوینست ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به رویداد تاریخی 17 شهریور ماه سال 57 معروف به جمعه سیاه اشاره کرد و افزود: به تعبیر امام راحل این روز از ایام الله است؛ مردم ایران از جوان و غیرجوان برای احقاق حق در برابر رژیم ستمشاهی خون دادند.

وی بیان کرد: در بحث جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارند باید ابعاد مختلف چنین رویدادهایی برای نسل‌های آینده بیان شود؛ نباید دوران ستمشاهی به سادگی تطهیر شود و حوادثی مانند 17 شهریورماه 57 گوشه‌ای از جنایات این رژیم است.

امام جمعه ارومیه: مسئله پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده است

همچنین آنگونه که مهر روایت کرده، سید مهدی قریشی، ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به معضل پیری جمعیت اظهار کرد: مسئله پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده است و باید در جامعه خانواده‌ها به فکر افزایش جمعیت باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قطعی‌های مکرر برق و اسراف در مصرف انرژی افزود: متأسفانه در زندگی امروز علاوه بر اسراف در مصرف آب، گاز، برق، منابع طبیعی، محصولات کشاورزی، درگیر تجملات شدیم که ضروری است این امر مدیریت شود.

وی با اشاره به سپری شدن ماه محرم و صفر و عزاداری مردم در این ایام اظهار افزود: محبت امام حسین باعث شد علاوه بر حضور میلیونی در پیاده‌روی اربعین، میلیون‌ها نفر نیز در قالب دلدادگان و جاماندگان اربعین به امام حسین عرض ارادت کردند که جاری بودن این محبت اهل بیت در بین ملت ایران جای شکر دارد اما جا دارد مسئولان امر تدبیر کنند تا ضعف‌های موجود جبران شود و پیوست‌های فرهنگی بیشتری در این پیاده رویی معنوی اعمال شود.

2727

کد خبر 1954139