جمعه 10 فروردین 1403

رد پای کار خیر دانشجویی در سیستان و بلوچستان / پایان دوره نخست پویش قلک آبی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
رد پای کار خیر دانشجویی در سیستان و بلوچستان / پایان دوره نخست پویش قلک آبی

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از پایان کار دوره نخست پویش دانشجویی «قلک آبی» و نصب تانکرهای آب در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تنش آبی در روستاهای استان سیستان و بلوچستان و اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ماندگار آبرسانی، پویش دانشجویی قلک آبی همزمان با عید سعید غدیر خم توسط دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین در زمینه آبرسانی و کاهش مشکلات مردم شریف استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اعلام مشارکت خوب دانشجویان و جهادگران خیر در این پویش گفت: عملیات نصب و لوله‌کشی 15 تانکر با همکاری بنیاد خیریه مه‌بان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور ذخیره سازی آب مورد نیاز روستاییان در تانکرها و استفاده از آن در زمان کم آبی صورت گرفت.

عباسی ضمن تقدیر از کمک‌های خیرین، به ویژه خیرین دانشگاهی، دانشجویان و اعضای جهاد دانشگاهی به پویش دانشجویی قلک آبی گفت: مخازن آب خریداری‌شده به روستاهای اطراف نیکشهر، بخش بنت، مومدان، روستاهای پتچی، توتان و نوک آباد اهدا و نصب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله آب یکی از مهمترین چالش‌ها و بحران‌های پیش روی ما است، در بخش دوم پویش قلک آبی، باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی سازمان دانشجویان اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی «مدیریت بحران آب در ایران» با هدف استفاده از خرد جمعی، تجربه و دانش اساتید، کارشناسان و دانشجویان نموده است.

عباسی تصریح کرد: بحران آب صرفا یک مسئله محیط زیستی نیست و ابعاد اقتصادی و اجتماعی آن می‌تواند به چالش‌هایی غیر قابل حل تبدیل گردد. آب محور توسعه است و نبود آن منجر به مهاجرت، بیکاری و فقر، از بین رفتن اکوسیستم‌های طبیعی و حیات وحش، به مخاطره افتادن سلامت و بهداشت مردم و تهدید امنیت غذایی گردد. از همین رو این نشست‌ها می‌تواند راهکارهایی به منظور مواجه و سازگاری با این چالش پیش روی ما قرار دهد

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت نیرو، میزان بارندگی سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط بلندمدت (52 سال)، 91 درصد کاهش داشته است، گفت: در بسیاری از مناطق، وضعیت آب آشامیدنی مناسب نیست و مردم برای تامین آب مصرفی خود مجبور به استفاده از آب هوتگ‌ها هستند.

رئیس سازمان دانشجویان ابراز امیدواری کرد با همراهی خیرین و دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی، این پویش در آینده نیز تداوم یابد.

انتهای پیام